Oyun İçi Reklamcılık ile İlgili Markaların Bilmesi Gerekenler

Teknoloji
Markalar ve pazarlamacılar nihayet oyun içi reklamcılığın gücünü fark etmeye başlıyor. Oyun topluluğunun boyutu büyüdükçe, markaların da oyunculara seçtikleri eğlence ortamı aracılığıyla doğrudan ulaşma potansiyeli de var. Bu marka ilgisi akışına uygun olarak, oyun içi reklam şirketleri çoğaldı. Günümüzün oyun içi reklam firmaları, bazen oyuncuların oyun içi deneyimlerini iyileştiren, bazen çok fazla olmayan, uygun, programatik oyun içi reklamlar ve sürükleyici deneyimler oluşturuyor.

Bu büyümeye rağmen, oyun endüstrisi, oyuncular ve markalar arasındaki ilişki hakkında yaygın yanlış anlamalarla dolu. 2022'ye girerken, oyun içi reklamcılık endüstrisindeki paydaşlar, hizmetlerinin erişimi ve etkinliği hakkında farkındalık yaratmayı ve endemik olmayan markaların kendilerini oyun alanına daha fazla yerleştirmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. Technavio'nun Platform ve Coğrafyaya Göre Oyun İçi Reklam Pazarı raporuna göre, oyun içi reklam pazarının önümüzdeki üç yıl içinde yaklaşık 11 milyar dolar büyümesi bekleniyor. İşte modern oyun içi reklam endüstrisinin nasıl şekillendiğinin ve bazı endüstri gözlemcilerinin alanın gelecekte nasıl gelişebileceğini tahmin ettiğinin hikayesi.

in game advertising

Oyun içi reklamcılık, neredeyse oyun endüstrisinin kendisi kadar uzun süredir var. Orijinal oyun içi reklamlar, doğrudan oyunlara sabit kodlanmıştır ve genellikle geliştiricilerin veya işe aldıkları temsilcilerin, ürünlerini oyuna yerleştirmeleri için doğrudan şüpheci markaları etkilemesinin sonucuydu

Oyun içi reklamcılık, 2022'ye girerken hızla gelişen bir sektör; Admix raporuna göre, önümüzdeki 12 ay içinde medya alıcılarının %81'i oyun içi harcamaları artırmayı planlıyor. Ama işler her zaman böyle olmamıştır. Endüstrinin ilk günleri ile modern Rönesans arasında, birçok şirket oyun içi reklamcılığı sürdürülebilir bir iş haline getirmeye çalıştı ve değişen düzeylerde başarı ve teknolojik yenilik elde etti.

Teknoloji, oyuncuların tüketim konusundaki fırsatlarını yakalamaya başladığında, oyun içi reklam firmaları, programatik reklamcılık gibi daha yeni ve daha geniş reklam teknolojisi uygulamalarını oyun dünyalarında işlev görecek şekilde uyarlayarak geri döndüler. ‘’Programatik reklamcılık gerçekten 2010'da doğdu. Mobile 2014-2015'e ulaştı. Ve ondan önce, kampanyaları ölçeklendirme yeteneğiniz yoktu, çünkü doğrudan yayıncıya gitmeniz gerekirdi ve bu neredeyse direkt bir ilişkiydi. Ölçeklenebilir bir reklam dağıtımı oluşturmanın bir yolu yoktu, gerçek zamanlı açık bir bahis ağı yoktu ve her şey farklıydı. Beş yıl önce de bu teknoloji zaten vardı, ancak reklamverenlerin öncelikli planları arasında değildi. Niş olarak kabul edilen Fortnite ve Roblox şimdiki kadar büyük değildi.

Oyun içi reklamcılığın büyümesi, geçmişte uzaydan geniş bir alan tutan endemik olmayan markaların ilgisinin akmasına neden oldu. Oyuncuların tamamen sanal nesnelere sahip olmaya alışmasıyla, oyun içi reklamcılık artık oyuncuların fiziksel ürünler satın almasını sağlayan bir araç olmaktan çıktı. Bu günlerde sanal ticaret, DRESSX'te satılan sanal giysiler gibi tamamen dijital öğelerin tüketimini artırmaya yardımcı olan oyun içi reklamlarla kendi başına gelişen bir endüstridir

 

Meta veri deposunu oluşturma yarışında, liderler oyun alanından çıkıyor ve bu oyun içi reklamlar da bir istisna değil. Bugünün oyun içi reklam şirketlerinin çoğu, yarının metaverse reklam şirketleri olmayı hedefliyor. Petruzzelli: Gerçek şu ki, yaptığımız işin doğası, ilk günden itibaren bu ekosisteme aktif olarak dahil olmamız. Oyuncuların etkileşim şekli, görünümlerin değiştirilme şekli ve oyuncuların oyun ortamıyla etkileşime girme şekli, meta veri deposu budur. Oyun içi reklamcılığın özünde bağlantılı olduğunu düşünüyorum.

26 Mayıs 2022 Perşembe tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim