EN

BLOG

PAYLAŞ

26 Eylül 2019

2019 Yılının Ülkemizde Medya ve Reklam Yatırımları

Ülkemizde dijitalleşmeye verilen önemin artmasıyla beraber, markaların da dijital mecralara yatırımı artış gösteriyor. 2019 yılının ilk altı ayında medya yatırımları arasında dijital mecralara yapılan yatırımlar, 2018 yılının aynı dönemine göre %10,8 arttı. Medya yatırımlarında en büyük payı yılın ilk yarısında %48,1 ile televizyon kuruluşları alırken, televizyonu %31 ile dijital mecralar takip etti.

Geçmiş yılın aynı dönemine göre en fazla artışın yaşandığı dijital mecralarda toplam 1.343 milyon TL’lik yatırım içinde en fazla payı 773 milyon TL ile display reklamları aldı. Display reklamlarındaki artış % 10 olarak gerçekleşirken bu alanda gösterim/tıklama bazlı reklamların payı % 68, video reklamların yüzde 24, native reklamların payı % 8 olarak gerçekleşti. Dijital mecra yatırımlarında display’i % 12 artışla arama motoru, % 8 artış ile ilanlar izledi. Bu yatırımların % 18,5’ini sosyal medya, % 59,5’ini mobil platform %67,7’sini programatik yatırımlar oluşturdu. Bunları ekonomik olarak rakamlara vurduğumuz zaman display reklam kırılımı; gösterim / tıklama reklamlarında yılın ilk yarısında 526 milyon TL, video reklamlarında 187 milyon TL, native reklamlarda 60 milyon TL’dir. Sosyal medya yatırımları 249 milyon TL, platform türüne göre yatırımlar 800 milyon TL, satın alma biçimine göre yatırımlar 909 milyon TL ‘dir.