2023 dijital pazarlama trendleri ve tahminleri şimdiden gündemi belirlemeye başladı bile. Gelin bu yeni dinamiklerin neler olacağına bir göz atalım. İşte 2023 dijital pazarlama trendleri ve tahminleri…
2023 Dijital Pazarlama Dünyasına Neler Getirecek?
Geçtiğimiz yıl boyunca tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ve bunun getirisi olan ekonomik belirsizlikler, 2023’ün rotasını da etkiledi.
Yaşanan bu ekonomik olumsuzluklar işletmeleri de etkiledi ve işletmeler bu anlamda planlama süreçlerinde değişiklik yapma zorunluluğu hissetti. Tüm bu işletmelerin ayakta kalabilmek ve varlıklarını devam ettirebilmek için birtakım stratejiler belirlemesi gerekiyor.
Yani büyümek ve gelişmek için pazarlama stratejilerini iyi yönetebilmek her zamankinden daha elzem hale geldi.
Siz de işletmenizin bu belirsizlik ortamında net bir çizgide ilerlemesi ve gelişmesini sürdürebilmesi için 2023 pazarlama trendlerini takip ederek kendi yol haritanızı oluşturabilirsiniz.
- Gizlilik ve güvende hissetme bir müşterinin öncelikli olarak dikkat ettiği husustur. Bir işletmenin diğer firma ve markalarla rekabet ederken onlardan ayrışması ve farklı olduğunu kanıtlaması gerekiyor. Hem müşteri kazanmak hem de mevcut müşterileri elde tutmak için bu süreci iyi yönetmek gerekiyor.
İnternetin gündelik yaşamda çok fazla kullanılması gizliliği de önemli kılıyor. Yapılan anketler göstermiş ki gizliliğe saygı gösteren markalara ait reklamlar daha fazla performans göstermiş ve gizlilik unsuru müşterilerdeki güven duygusunu etkilemiş. Gizlilikle ilgili kötü deneyimlerin ise müşterilerde olumsuz sonuçlar doğurduğu görülmüş. Bu da müşterilerin başka bir markayı tercih etmesi için yeterli bir sebep.
Marka ya da işletme olarak müşterilerinize verileri üzerinden kendi kontrollerini yapabilmeleri olanağını sunduğunuzda onların güvenini de kazanmış olacaksınız. 2023’te bu unsuru dikkate almanız ve hayata geçirmeniz işinizi kolaylaştıracaktır.
- Devir Z kuşağı devri. Doğdukları andan itibaren internetle haşır neşir olan Z kuşağının internetle olan ilişkisi de her geçen gün gelişerek ilerliyor.
Onlar internet platformlarında sürekli olarak değişen ve yenilenen ihtiyaçlarını gidermek için görsel anlamda zengin ve dikkat çekici platformları tercih ediyorlar. Onların, aradıkları şeyi hızlı şekilde bulabilmeleri için görsel zenginliği olan uygulamalar oluşturmanız gerekiyor.
Kısa videolar daha fazla tercih ediliyor. 2023 pazarlama trendleri arasında yer alan dinamiklerden birisi de kısa ve çabuk tüketilen videolar. Söz gelimi YouTube Shorts videoları günde 30 milyondan fazla izlenme sayısı ile bu savın doğruluğunu kanıtlıyor. Bu da reklamverenler için son derece iyi bir fırsat demek.
Bu videolarda süreden dolayı giriş kısmı yok, doğrudan konuya giriliyor ve video seri şekilde akarak tamamlanıyor.
- Süper uygulamalar sayesinde deneyimlerinizi daha kolay ve pratik hale getirebilirsiniz. Değişik ve farklı uygulamaları bir araya getirerek, müşteri kitlenizin tüm bunları gündelik hayatlarında da rahatça kullanabilmeleri ortamı yaratın.
- Belli amaçları güdecek reklam verme konusu da 2023 pazarlama trendlerinin bir halkasını oluşturuyor. İşletmelerin toplumda daha fazla ve farklı etkilere sahip olması beklentisinin de karşılanması gerekiyor. Ve yine işletmelerden beklenen bir husus daha var, o da vaatlerle eylemler arasında bir bağlantı ve denge olması.
Yani tutarlılık beklentisi oldukça önemli. Daha büyük amaçlara odaklanan markalar, bunu önemseyen müşterilerin ilgisini çekiyor. Bu yolda hazırlanan kampanyalar ve mottolar markayı, tüm müşterilerin gözünde duyarlı ve özel bir kimliğe dönüştürüyor.
Ama bunu yaparken yine de amacın altını çok fazla çizmekten ve vurgulamaktan kaçınmak da gerekiyor.
26 Aralık 2022 Pazartesi tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş