Dijital Pazarlama Stratejisinde Önemli İki Faktör: SEO ve PPC

E-Ticaret
Dijital pazarlama faaliyetlerine henüz yeni başlayan işletmeler için pazarlama bütçesini ayarlamak ve doğru şekilde yönetmek oldukça zor olabilir. Organik sıralamalarda öne çıkmak mı yoksa direkt olarak reklam getirilerine mi yatırım yapacağınızı düşüyor olabilirsiniz. Her şirket için bu iki yöntem arasındaki önem farklı olabilir, ancak bu terimleri doğru şekilde anlarsanız pazarlama bütçenizden maksimum faydayı elde edebilirsiniz.

SEO Nedir ve Ne Fayda Sağlar?

Arama motoru optimizasyonu olarak Türkçeleştirilen SEO(Search Engine Optimization) terimi, en basit şekilde web sitenizin teknik, site dışı uygulamalar ve içerik ile arama motorunun algoritmalarına uyumlu hale getirilmesi olarak tanımlanabilir. Arama motoru olarak en yaygın kullanılan Google olduğu için, bu algoritmaya uyumlu şekilde çalışmalarınızı yönetmeniz gerekmektedir.

SEO çalışmalarının hedeflediği en temel olgu, hedeflenen kelimeler içerisinde organik arama sonuçlarında yükselmek ve arama motorunda yüksek bir sıralama elde etmektir. Yüksek bir sıralama elde etmeniz, web sitenizin trafiğinin ve dolaylı olarak geri dönüşüm oranlarınızın artması anlamına gelir. Unutmayın ki web siteniz, sizin internetteki en büyük mağazanız ve kimliğinizdir.

SEO marka bilinirliğinizi ve güvenilirliğinizi artıracak içerikler üretmenizi sağlar. Doğal olarak yüksek bir sıralama elde ettiğinizde de bu etki web sitenize uzun süreli bir trafik akışı sağlayacaktır. Kullanıcıların deneyimine uygun ve zengin içerikli bir web sitenizin olması da bu yüzden önerilir. Ayrıca SEO sayesinde tıklanma aldığınız zaman bir maliyete katlanmadan yeni kazançlar elde edersiniz.

PPC Nedir ve Ne Fayda Sağlar?

PPC (Pay Per Click), her tıklama başına belirli bir maliyete katlanarak reklam çalışması yapmanız demektir. Genel olarak arama motoru, sosyal medya ve tekrar pazarlama şeklinde üç grupta incelenir. Arama motoru üzerinden reklam vererek, sosyal medyada reklam yayınlayarak ya da sitenizi daha önceden ziyaret etmiş kullanıcılara tekrardan reklam vererek bu hizmeti kullanabilirsiniz.

PPC yöntemindeki en büyük avantajlardan birisi SEO içerisinde hedef kitlenizi belirleyemezken, PPC içerisinde yaş, konum, saat, ilgi alanı ve cinsiyet gibi birçok kriter ile hedef kitlenize reklamlarınızı gösterebilmenizdir. Hedef kitlenizi doğru analiz ettiyseniz bu sayede çok daha verimli bir pazarlama bütçesi harcaması yapabilirsiniz.

PPC stratejinizi doğru ayarladığınız sürece bütçenize oranla bir başarı yakalamamanız mümkün değildir. Sürekli olarak verdiğiniz reklamların performanslarını inceleyebilir, yaptığınız eylemleri test ederek verimliliğinizi artırabilirsiniz. SEO stratejisinde ise bunu yapabilmek tamamen arama motorunun algoritmasına bağlıdır.

Hangi Yöntem Daha Faydalıdır?

Uzmanlara göre PPC ve SEO birbirini besleyebilecek yöntemler. İdeal bir dijital pazarlama stratejisi yürütmek istiyorsanız tek bir yönteme bağlı kalmak yerine PPC ve SEO tarafını birlikte yürütmelisiniz. Örneğin, SEO ile organik bir trafik yakaladığınızda, odaklandığınız kelimeleri PPC ile besleyerek geri dönüş oranlarınızı artırabilir ve pazarlama bütçenizi efektif şekilde yönetebilirsiniz.

 

04 Şubat 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim