Reklamlarınızı başlattıktan sonra bundan elde ettiğiniz gelirlerin ya da getirilerin sizlerdeki aksiyonunu görmek adına dijital reklam performansını takip için çeşitli uyarılar bulunur. Bunlar Google Analytics, Google Ads ve Facebook Reklamları gibi pratik seçeneklerle sizlerin karşısına çıkabilecek verilerdir. Bu bakımdan profesyonel bir analiz aracını kullanmak, dijital reklamlardan aldığınız dönüşleri görme noktasında sizlere faydalı olacaktır. Reklam verirken her şirketin bir hedefi olur. Getiriler de bu hedefe ulaşma oranında ne kadar tutarlılık sağladığınız ile ilgilidir. Bu noktada dijital reklamların analizi konusu önem taşır.
Dijital Reklam Performansı Analizi Konusunda Öneriler
Dijitalde verimliliği artırmak için çoğu firma artık ticareti internet üzerindeki reklamlar sayesinde işletir. Bu anlamda da aldıkları dönütler daha geniş kitlelere ulaşmış şekillerde olur. Kullanıcıların sitelerde gezerken tıkladığı reklamlar içerisinde sizlerin firmaları da yer alacaktır. Ancak bunları performans takibi için uyarılar oluşturmanız analiz konusunda önem taşır. İşte bu noktada Google Ads üzerinden e-posta uyarısı almak istediğiniz anahtar kelimeleri belirleyerek hesabınıza gelecek performans bildirimlerinin koşullarını kolay bir şekilde seçebilirsiniz. Belli bir miktar bütçe ile yapılan ve belli bir kitleye ulaşan reklamlar ya da hiç tıklama almayan reklamlar bu anlamda tercihinize göre bildirim olarak gelebilecektir. Sağlıklı bir dijital reklam performansı için bu noktada sosyal medya reklamlarının analiz bildirimleri de sizler için önemli olabilir. Facebook reklamları gibi reklam panelleri, aynı şekilde oluşturacak olduğunuz kurallara göre sizlerin metrik seçimlerini de ön planda tutarak istediğiniz bildirimleri sizlere yönlendirecektir.
Dijital Reklamlardan Dönüşler İçin Uyarı Takibinin Önemi
Dijital reklamlar sizlerin internet üzerinde nasıl bir marka imajı yarattığını gösteren görünümlerdir. Bu anlamda kontrol ettiğiniz zamanlarda eksiklerini gidermek için düzenli olarak analiz yapmanız ve bunun uyarı takiplerini sürdürmeniz önemlidir. Sitenize ziyaretçi olarak gelen pek çok kişi sayfalar içerisinde gezerken alışveriş amaçlı ya da bilgi edinme amaçlı gelmiş olabilir. Bu noktada reklamın doğru bir şekilde yapılması ve doğru kitlenin sayfaya çekilmiş olması önemlidir. Hedef kitle, istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda reklamlarınıza tıklayarak sayfanıza gelecektir. Ancak sayfanızda ne kadar zaman harcadığı, ne gibi işlemler yaptığı ve nelerle ilgilendiği, neler aldığı ya da almadığı gibi tüm bu istatistikler sizlerin yeni reklamları yönlendirmeniz konusunda fayda sağlayabilir. Bu anlamda pek çok farklı reklama büyük bütçeler harcamak yerine sizler de bu uyarıların takibini yaparak doğru bütçeyi doğru şekilde reklamlara ayırmayı hedefleyebilirsiniz. Bunların yanında siteniz hakkında eleştirileri, yorumları dikkate alarak yeni ürünleri ya da hizmetleri eklerken ya da mevcut seçeneklerinizi güncellerken bu konudan faydalanabilirsiniz.
12 Temmuz 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş