2013 yılında Çin’de internet şirketi Tencent tarafından geliştirilen Wechat uygulaması kısa sürede Çin’in vazgeçilmez bir parçası hakine gelmiştir. WeChat’i Whatsup, Facebook ve Apple Pay’ın adeta bir karışımı olarak düşünebilirsiniz. WeChat platformu sayesinde kullanıcılar mesajlaşabilmekte, faturalarını ödeyebilmekte, arkadaşlarıyla paylaşım yapabilmekte veya WeChat ile taksi çağırıp taksi ücretini WeChat üzerinden ödeyebilmektedir.
Türkiye dahil birçok ülkede arama, mesajlaşma veya e-ticaret için ayrı ayrı platformlar kullanılırken Çin’de Süper uygulama olarak ifade edilen WeChat, mesajlaşmadan bankacılık işlemlerine kadar bir çok fonksiyonu kullanıcılara bir arada sunmaktadır.
Sosyal medyanın günümüzde geldiği noktayı düşündüğümüzde içerik üretimi ve pazarlamasında WeChat ‘den öğreneceğimiz çok şey olduğunu görüyoruz.
İçerik hazırlarken ve paylaşırken amacımız müşterimizin hep gözünün önünde veya aklında olabilmeyi sağlamaksa WeChat bunu fazlasıyla yapan bir uygulama olarak yakından takip etmemiz gereken bir platform olacaktır.
Wechat Pazarlamasının Başarısına Neye Dayanır?
WeChat bunu nasıl sağlamaktadır öncelikle bunu iyi bir şekilde analiz etmeli ve içerik pazarlama süresince bu ayrıntılara göre yol haritası belirlemeliyiz.
WeChat pazarlaması olarak ifade edebileceğimiz sistem temelde müşteriler ve beklentileriyle sürekli iletişim halinde olma temeline dayanır.
2021 yılı verilerine göre WeChat aylık 1,2 milyar aktif kullanıcıya sahip. WeChat kullanıcılarına sunduğu hizmetleri demografik, infografik açıdan iyi analiz ederek sürekli kendini yeniliyor. Kullanıcının sürekli uygulama içinde kalması için mini programlar, oyunlar ve videolar gibi farklı içeriklerle trafiği aktif ve sürekli hale getiriyor.
İçerik pazarlamasındaki bu başarılı uygulama sadece Çin’i değil doğal olarak tüm dünyayı etkileyebilecek özellikleri ile dikkatleri çekiyor.
İçeriklerinizi Yeni Bir Gözle Yeniden Hazırlayın, Zenginleştirin!
İçerik ürettiğimiz hedef kitlemizi kendi alanımızda tutmak için müşterimizi tanımalı, günlük rutinleri içinde uğradığı, meşgul olduğu alanlar ile ilgili onlara ipuçları vererek hayatını kolaylaştırmalıyız. Bunun için hem mevcut içerikleri yeni bir bakış açısı le farklılaştırabilir hem de yeni içeriklerimizi bunu da göz önüne alarak yeni formatlarla, fotoğraf, video ve farklı görsel malzemelerle zenginleştirebiliriz.
Ziyaretçilerinizin konumuna, yaşına ve benzeri özelliklerine, ihtiyaçlarına yönelik hazırlanan yüksek kaliteli içerikler aslında hep istediğimiz müşteriyi yakında tutma çabasına da katkı sağlayan bir adım olacaktır.
Ziyaretçilerinizin sadece sayıdan ibaret olmadıklarını bilmeleri ve özel olduklarını hissetmelerini sağlamak önemli. Bunu marka bilinirliği ve müşteri bağlılığı sağlama yolunda da güçlü adımlar olarak düşünebiliriz.
Hedef kitlenize uygun içerikler hazırlayabilir, anketler ile onları daha yakından tanıyabilirsiniz. Görsel çekicilik, daha fazla zenginleştirilmiş içerik ve etkileşimi sıcak tutmak suretiyle müşterilere ilişkin daha fazla bilgi toplama daha iyi bir analizle hem içerik üretimi hem reklam hem de satış başarısı zincirini oluşturacaktır.
07 Haziran 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş