Ürünlerin kitlelere hitap etmesi için ilk olarak hedef kitlenin doğru bir şekilde belirlenmesi gereklidir. Bu konuda da analiz yapmak ciddi bir önem taşır. SEO stratejisi, analiz konusunda sizlerin trendlerde bulduğu verileri pazarlama tekniklerine dönüştürebileceğiniz noktalarda yardımcı olacaktır. Arama motorlarında organik bir şekilde hedef kitle edinme işini karşılayan SEO, içerik pazarlamasında farklı stratejilerle yürütülecektir.
İçerik Pazarlamasında Doğru SEO Stratejileri
Herkesin aynı ürünü ya da hizmeti sattığı bir ortamda e-ticaretin geniş denizinde kaybolmamak için, ürünleriniz ya da hizmetlerinizin farklı yanlarını kelimeler ya da çeşitli medyalarla birlikte anlatmak gereklidir. İçerik pazarlaması noktasında ticaretin her alanında olduğu gibi yapılması gereken ilk şey, müşteri odaklı yaklaşımdır. Bu yaklaşım, hem karşı tarafın sizlerin hizmetlerini ve ürünlerini doğru tanımasına hem de kalıcı müşteri hacmi içerisinde yer almalarına imkan tanıyacaktır. Bu anlamda da dijital içerik pazarlaması önemli yer tutacaktır.
SEO stratejisi belirlerken ileriye dönük seçeneklerde bir alt metin oluşturmak bu bakımdan sizlerin tercih edeceği en doğru seçim olacaktır. Çünkü güncel olan ürün ya da hizmet dili eskiyecek ve ilerleyen süreçte işlevini yitirecektir. Üstelik bu süreç 1 gün gibi oldukça kısa bir süre bile olabilir. Bundan dolayı da yazılan metinlerin zamansız olması doğru SEO pazarlama tekniği bakımından önemlidir.
İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir?
İçerikler, düz bir şekilde metin olarak Web üzerinde yer eder. Bu durum zaman içerisinde de verilerden oluşan bir çöplüğe dönüşmelerine neden olur. Bu çöplük içerisinde arama motorlarında üst sıralarda görünmek ise hiç de kolay değildir. “Ayakkabı” aramasında milyarlarca verinin arama robotlarından geçtiğini ve en uygun sonuçların karşınıza çıktığını düşünün. Bu anlamda hedef alıcı kitlenizi belirlerken ayakkabı hizmetiniz içerisinden bunun bir ayakkabı tamiri firması mı, üretim firması mı ya da ayakkabı ticareti yapan bir firma mı olduğunu net olarak belli etmeniz gereklidir. Doğru anahtar kelimeleri ve iç yapıdaki düzeni SEO ile oturtmak, bir anlamda içerik pazarlamasının bel kemiğidir. Bundan dolayı doğru bir dijital içerik pazarlaması tekniği kullanarak arama motorlarında üst sıralara yerleşmek mümkündür.
İçerik pazarlaması ve önemi konusunda ürünlerin doğru ve net bir şekilde, uygun cümleler kullanılarak salt bir şekilde tanıtılması da yetmez. Bu ürünler, ilgili görseller ya da grafikler gibi çeşitli materyaller ile desteklenerek karşı tarafta ilgi çekici bir durum ortaya çıkarabilir. Bu bakımdan da hem iç hem de dış SEO’ya özen göstererek içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.
31 Mayıs 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş