Yapılan araştırmalara göre geçen sene itibariyle tüketicilerin %84’ü mobil cihazları, %16’sı ise bilgisayarları kullanmış. Alışveriş marka ya da pazar yeri uygulamalarının payı ise, mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen işlemlerde %82,3’e ulaşmış durumda. Mobil cihazlar üzerinden yapılan alışverişlerde kullanıcıların %79,6’sı mobil uygulamaları, %20,4’ü browser’ları kullandı.
Covid-19 önlemleri ile birlikte gelen kısıtlamalarda klasik ticaret yerini e-ticarete bıraktı denilebilir. Çevrimiçi alışverişin son derece popüler olduğu bu süreçte tüketiciler hızlı ve pratik olması sebebiyle bu yöntemi tercih ettiler. Ayrıca kullanımı son derece kolay olan mobil uygulamalar da popüler hale geldi. Yine yapılan istatistikler gösterdi ki mobil cihazları ve uygulamalarını en fazla 18-24 yaş aralığındaki tüketiciler tercih ederken en az kullanan yaş grubunun 45 yaş ve üzeri olduğu tespit edildi.
Marka Mı E-Pazar Yeri Mi?
Tüketici tercihlerinden biri de markadan ziyade pek çok markayı bir arada bulunduran e-pazar yeri uygulamaları oldu. Hem ürün ve marka çeşitliliğinin zengin oluşu hem de alışveriş sırasında zamandan tasarruf edilmesi e-pazar yerlerini tüketicinin gözünde popüler hale getirdi. Tüketiciler markanın kendi internet sitesinden ziyade, aradıkları markanın da içinde bulunduğu e-pazar yerlerini tercih ediyor. Bu konudaki istatistiki veriler de şöyle: Tüketicilerin % e-pazar yerlerini, %14,6’sı markanın kendi internet sitesini, %8,8’i ise sosyal medya platformlarını tercih ediyor.
18 Mayıs 2021 Salı tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş