Lead Generaiton Nedir?

E-Ticaret
Pazarlama stratejileri, internet çağını göz önüne alınca değişip gelişmeye başladı. Bu anlamda da firmalar, tanınmış ya da tanınmamış markalar, uzun bir süre alacak hedef kitleye odaklanma arayışı yerine nokta atışı müşteri seçimleri yapmaya başladı. Bu konuda onlara yardımcı olan Lead Generation süreci, markaların karşısına çıkıyor. Çeşitli araştırmalara bakıldığında bireyler gözlerinin önünde olan nesneleri, sesleri ya da görselleri istemsiz bir şekilde bilinçaltına aktarır. Bundan dolayı da televizyona çıkan çoğu reklamın müziğini ezbere bilirsiniz. Tıpkı bunun gibi başarılı bir Lead Generation taktiği ve modern teknoloji ile entegre olan bir pazarlama stratejisini benimsemeniz sizi öne çıkarır.

Lead Generaiton Nedir?

Lead Generation Ne Demek?

Stratejilerine göz atmadan önce Lead Generation nedir sorusuna bir yanıt verilecek olursa basit anlamıyla, hedefe yönelik müşteri potansiyelinin ilgisini çekme stratejisidir denilebilir. Kullanıcılara sunduğunuz ürünün ya da hizmetin, onların ilgisini çekebilecek şekilde karşılarına çıkması bu konuda ilk adımdır. Bu adımın amacı internette dolaşırken kullanıcıların ilgisini çeken şeye tıklaması yolu ile karşınıza hizmetlerin ya da ürünlerin çıkmasını bir havuz olarak oluşturmaktır. Bu havuz içerisinde pek çok farklı dijital platform aracılığı ile sunacağınız veriye müşteriye tıkladığı zaman onun ilgisini çeken şeyler karşısına çıkacaktır. Bu da ilgili kullanıcıların sizlerin potansiyel müşterisine dönüşmesi konusunda ikinci adım olacaktır. 

Lead Generation Ne İşe Yarar?

Pazarlama teknikleri içerisinde son derece önemli bir yer tutan Lead Generation ne işe yarar merak ediyorsanız, bu konuda bir örnek vermek doğru olacaktır. Diyelim ki sosyal medya kanalları aracılığı ile bir ürünün pazarlaması konusunda reklam yayınladınız ve potansiyel kullanıcılar bu reklama ilgi göstererek sayfanızı ziyaret etti. Nitelikli yani içi dolu bir Lead kullanıyorsanız potansiyel kullanıcıların zaten müşteriniz olduğunu bilirsiniz. Ancak bu ürünü ilk kez gören kişilerin ilgilerini çekerek müşteriniz haline dönüştürmek istiyorsanız onları belirli promosyonlar ya da örnek içeriklerle kendinize bir tık daha yakınlaştırabilirsiniz. Bu konuda influencer anlaşmaları, blog içerikleri, çeşitli grafikler ya da görseller gibi müşterilerinizin her an görebileceği çeşitli teknikler izlemeniz mantıklı olabilir. Bu anlamda da inbound pazarlama tekniklerine göz atmak sizler için faydalı olacaktır. Lead Generation stratejileri içerisinde en önemlisi olan bu pazarlama tekniği ile doğru içeriği oluşturduktan sonra doğru bir pazarlama stratejisi yakalamak markalar için en önemli adım olacaktır. Bu sayede müşterilerin sürekli tercih ettiği seçenekler arasında kalıcı olarak yerinizi almak oldukça kolay hale gelecektir. Şirketler artık müşterilerini sosyal medya kanalları başta olmak üzere, internet odaklı bulduklarından dolayı sizler için başarının anahtarı nitelikli bir Lead stratejisi olacaktır.

 

09 Nisan 2021 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim