Niş Pazarlama Hakkında Merak Edilenler

E-Ticaret
Niş pazarlama, dar bir alıcı grubu baz alınarak nokta atışı pazar ihtiyacının karşılanmasıdır. Sınırlı bir gruba yönelik olması bakımından, bu grubun iyi tanınması, geniş bir alana hitap etmekten çok daha kolay gibi gözükebilir. Çünkü pazarlama sürecinde geniş bir ürün grubunun içerisinde yer alan alt küme olarak karşınıza çıkar. Bu da söz konusu pazar ihtiyacı noktasında kullanıcıların gereksinimlerine direkt olarak hitap edilmesini sağlar. Örnek verilecek olursa herkes ayakkabı kullanır. Bu ayakkabıların çeşitli formları ve renkleri bulunur. Ancak herkes ortopedik ayakkabı kullanma gereksinimi duymaz. Özellikle medikal ihtiyaçları olan kullanıcılar için bu tarz ayakkabı modellerinin tercih edilmesi niş pazarlamanın temelini oluşturan faktörler içerisinde yer alır.

Niş Pazarlama ile Belli Bir Kitleye Odaklanmak

Tüketicilerin çoğu, kendilerine uygun seçenekleri bulabilecekleri alanlarda alışverişlerini gerçekleştirir. Bazı durumlarda ise ihtiyaçların tam olarak karşılanmadığı konular ortaya çıkar. İşte tam bu anlamda büyük bir bütün içerisinde sınırlı bir kesimin ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan niş pazar ihtiyacı görülür. Odaklanılmış pazarlama olarak da karşınıza çıkan bu kavram, belli bir bilişsel seviyeyi, belli bir yaş grubunu, belli fiziksel standartları ya da belli yetenekleri kapsayabilir. Bu anlamda içeriğiniz her neyse bunu özel bir kesime pazarlamak istiyorsanız bu kitlenin ihtiyaçlarını ve genel durumunu da bilmeniz önem taşır. Büyük firmaların üzerinde durulamayacak kadar küçük bir alan olarak gördüğü konu başlıkları içerisinde bu anlamda son derece uzman ve işini iyi yapan firmalar ortaya çıkar. Bu da niş pazarlama sisteminin gücünü ortaya koyan bir durum olarak karşınıza çıkar. Pek çok kullanıcı, ihtiyaçları doğrultusunda özel ürünleri tercih eder. Bundan dolayı da belli bir kitleye odaklanarak üretilen profesyonel ürünler niş pazarlamanın temelini oluşturur.

Niş Pazarlamanın Özellikleri Nelerdir?

Niş pazarlama genel bir kitleye hitap etmek yerine bu büyük pastadan küçük bir paya sahip olarak bunun geliştirilmesini ve söz konusu sınırlı alanda uzmanlaşmayı ortaya koyan bir pazarlama sisteminin ismidir. Bu anlamda işletme belli bir pazara odaklanarak dar bir hedef kitleye hitap eder. Niş pazarlama konusunda temel amaç, ihtiyaç duyulan ancak henüz keşfedilmemiş dar bir alanda uzmanlaşmaktır. Kitlesel bir pazarlama sistemi değildir bu bakımdan da rekabet ortamının olmadığı çok daha rahat bir pazarlama alanı olarak karşınıza çıkar. Bu da kullanıcıların memnun bir şekilde sizlerden alışveriş yapmasını sağlayacaktır. Niş pazarlama küçük grupları ele alarak bunların isteklerini ve ihtiyaçlarını bir haritaya döker. Bu anlamda niş pazarlama sistemi sayesinde firmalar, sundukları hizmetlerin geliştirebilir noktaları üzerinde durarak ürünler içerisinden en iyisini ortaya koymak için çaba harcar. Satıcıların da bu anlamda üretimi düşük olsa da ürünlerden edecek olduğu kar oranı oldukça yüksektir.

 

05 Temmuz 2021 Pazartesi tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim