Nöropazarlama Nedir?

E-Ticaret
Nöropazarlama (Neuromarketing) insan beynindeki satın alma algısını baştan sona inceleyerek ortaya çıkan sonuçlardan bir pazarlama stratejisi geliştirme tekniğine denir. Tüketici davranışlarını anlamaya bu davranışların oluşmasındaki psikolojik ya da sosyal nedenleri araştırmaya, markalar ve hedef kitleye en uygun satın alma koşullarını keşfetmeye, tüm bunların oluşumunda hedef kitlenin hangi davranışla hangi düşünceyle hareket ettiğini araştırmaya yönelik yapılan çalışmalardır.

Nöropazarlama; konumlandırma, ürün ve tüketici ilişkisini belirleme ve bu ilişkideki psiko-sosyal nedenleri ortaya çıkarma açısından hem tüketici hem de markalar için oldukça önemlidir. Satın alma kararlarımız esnasında beynimizde neler olup bittiğini ve nelerden etkilendiğimizi ortaya çıkaran, kafamızdaki gizli kapıları açan sihirli bir anahtar gibidir.

 

Nöropazarlama Nasıl çalışır?

Nöropazarlamayı uygulamaya geçirmeden önce hangi türünü kullanacağımızı belirlemeniz gerekir. Bu türler fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) ve (EEG) yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Fonksiyonel manyetik görüntüleme kullanılmak isterse, denek ses ve görsel ipuçlarına yanıtlarken beyindeki kan akışının ne şekilde gerçekleşeceğini güçlü mıknatıslarla ölçülebilmesini takip eden bir yöntemdir. Ulaşılan sonuçlar ile kişinin ‘keyif merkezi‘ olarak bilinen bölgelerine erişilebilir ve pazarlamacılar,  insanlar üzerindeki gerçek etkilere nasıl tepkide bulundukları arayışına yanıt bulabilirler.

Markalar Nöropazarlamayı Nasıl Kullanır?

Frito-Lay ve Gerber gibi markalar nöropazarlamayı paket tasarımları için kullanmışlardır. Ürünlerin paketleri parça parça tüketicilere gösterilmiştir ve onların verdiği pozitif, nötr ve negatif cevaplar kayıt edilmiştir. Bu bilgiler geniş çaplı görüşmeler sonrasında renk, yazı büyüklüğü ve resimler gibi değişen elementler gibi belirli noktaları analiz etmek için kullanılmıştır.

Diğer bir örnekte ise; Hyundai nöropazarlamayı otuz deneğin elektroansefalografi başlıkları taktıkları yöntem ile kullanmıştır ve deneklerden bir saatliğine bir araba prototipini incelemelerini istemiştir. Elektrotlar tarafından sunulan bilgiler sabit disklere kaydedilmiştir ve uzmanlar tarafından analiz edilmiştir.

 

Nöropazarlamanın güzelliği hem giden hem de gelen pazarlama stratejilerinize entegre olabilmesidir. Konuşma sırasında sıcak bir içecek sunmak, satış pazarlığı süresince yumuşak bir koltuk vermek veya reklamlarda bebek resimleri kullanmak gibi. Bunlar, beynimizin bilinçaltından tepki verdiği taktilerin tamamıdır.

Çabalarınızı etkileyebilecek pazarlama taktiklerinin farkındalığı, daha az paraya daha fazla sonuç elde etmenizin en iyi yöntemidir!

26 Temmuz 2022 Salı tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim