ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır ve Artırılır?

E-Ticaret
ROAS, “Return On Advertising Spend” yani Türkçe karşılığı “Reklam Harcamalarının Getirisi” teriminin kısaltması olarak kullanılmaktadır. Reklam maliyetlerinizin getirisini ölçmeniz ne kadar efektif bir şekilde reklam harcaması yaptığınızı gösterir. En basit tanımla yaptığınız 100 TL tutarındaki bir reklam harcaması için 50 TL değerinde bir getiri sağlıyorsanız reklam çalışmanızın size yeterli getiriyi kazandırmadığını söyleyebilirsiniz.

Dijital reklam dünyasında takip edilen en popüler hesaplamalardan birisi olan ROAS, toplam reklam harcamalarınızın toplam gelirinize oranını ifade eder. Örneğin reklam harcamanız için maliyet edindiğiniz her 1 TL için 10 TL gelir elde ediyorsanız ROAS rakamınız 10 olacaktır. Başka bir deyişle her 100 TL geliriniz için sadece 10 TL reklam harcaması yapıyorsanız ROAS’ınız 10’dur.

Dönüşüm değerinin maliyete olan oranı olarak da adlandırılan bu terim, reklam harcamalarınıza karşı kazancınızın ne durumda olduğunu size gösterir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise her işletmenin aynı ROAS değeri ile aynı kârlılığı yakalayamayacağıdır. Bu değerden bağımsız olarak brüt kâr marjınız ve diğer değişken maliyetleriniz de reklam harcamalarınızın getirisini etkileyecektir.

ROAS Nasıl Hesaplanır?

Reklam harcamalarının getirisini ölçmek için belirli tek bir rakam bulunmamaktadır. Bazı işletmeler brüt kâr marjlarına göre çok düşük ROAS değerlerinde kâr elde edebilirken bazı işletmelerin maliyetleri fazla ve kâr marjları daha düşük olduğu için daha yüksek değerlerde kâr elde edebilirler. Bu değeri hesaplarken ise şu yöntemler kullanılabilir.

Kâr Marjı

ROAS’ınızı etkileyen en önemli nokta kâr marjınızdır. Örneğin %50 kar marjı ile çalışıyorsanız en azından 2 değerinde ROAS’a sahip olmalısınız. Bu değer kar marjınız azaldıkça ters orantılı olarak artmalıdır. En yalın anlatımda daha yüksek kâr ile sattığınız bir hizmet/ürün için daha düşük dönüş oranı ile kâr elde edebilirsiniz ancak daha düşük kâr elde ettiğiniz durumlarda daha yüksek dönüş oranlarına ihtiyacınız olacaktır.

•Ortalama Sipariş Tutarı

Ortalama sipariş tutarınız ROAS hesaplamasında kullanabileceğiniz bir diğer ölçektir. Örneğin ortalama sipariş tutarınız 100 TL ise ve reklam başına 50 kuruş gibi bir ücret ödüyorsanız, %0,5 oranında bir geri dönüşüm sizin rahatlıkla 1 ROAS değerine ulaşmanızı sağlar.

ROAS Nasıl Artırılır?

Reklam maliyetinizin, reklamdan elde ettiğiniz gelire oranla çok daha düşük olmasını istersiniz. Bunu başarabilmek için ise optimize edebileceğiniz oldukça fazla nokta vardır. ROAS değerinizin ne kadar yüksek olduğunu gözetmeksizin bahsedeceğimiz noktaları geliştirmeniz daha yüksek reklam getirisi elde etmenizi sağlayabilir.

-Sitenizin hızlı ve mobil mecraya optimize şekilde çalışmasını sağlayın.

-Reklam metninizi geliştirin ve dikkat çekici bir görsel tercih edin.

-CTA denilen harekete geçirici butonu, reklamınızı gören kişiler için teşvik edici hale getirin.

-Dönüşüm oranınızın çok az olduğu anahtar kelimeleri reklamlarınızdan ayıklayın.

-Reklam alaka düzeyini ve beklenen tıklama oranını optimize ederek kaliteyi yükseltin.

-Otomatik teklif verme seçeneklerinden yararlanın.

15 Ekim 2021 Cuma tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim