Özellikle e-ticaret gibi alanlar başta olmak üzere bir site kurarken bunun sizlere getirilerinin hesaplanması ve bu anlamda da yatırım süreçlerinin önceden ayarlanması ciddi bir konudur. ROI hakkında tam da bu noktada yıllık, aylık, birkaç aylık ya da birkaç yıllık gibi çeşitli paketler karşınıza çıkar. Bu seçilen süre içerisinde yatırımların sizlere geri dönüşü hesaplanarak buna yönelik bir şekilde gelecekte yapacak olduğunuz yeni yatırımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi de mümkün olur.
ROI Nedir ve E-Ticaretteki Yeri Nedir?
Geleneksel ticcaretin dijitale dökülmüş hali olan e-ticaret, çeşitli yatırımlar ile ilerlemektedir. Bu anlamda da söz konusu yatırımların doğru bir şekilde değerlendirilmesi de önemli bir konu olarak karşınıza çıkar. E-ticarette ROI değeri olarak yüksek ve kaliteli geri dönüşler almak istiyorsanız, sitenizin nitelikli bir altyapıya sahip olması önemlidir. Bunun yanında yatırımla ilgili konularda da tercih edecek olduğunuz altyapı seçeneklerinin kaliteli koşullarda karşınıza çıkıyor olması ciddi bir konudur.
İçeriklerinizin ya da hizmetlerinizi online ortamda pazarlamasını yaparken ihmale gelmeyecek bazı konular bulunur. Kaliteli bir hizmet alarak başarılı bir ROI çalışması yapmak bu anlamda işletmenize uzun vadede önemli bir yatırım geri dönüşü sağlamaya yarayacaktır. E-ticaret siteleri başta olmak üzere blog sitelerinden dahi çeşitli yatırımları doğru bir şekilde planlayarak bunun gelecekte ne gibi kazançlar sağlayacağı noktasında ileriyi görmeniz mümkündür. Bu anlamda da ROI hesaplamaları konusunda uzman güvencesinden faydalanmak önemlidir.
ROI Oranı Neyi İfade Eder?
Yatırımların uzun vadede getirisi olarak karşınıza çıkan ROI, basit bir örnekle ifade edilecek olduğu zaman belli bir sermayeniz üzerinden bu örnek değerlendirilebilir. 100 birimlik bir sermayenin size yatırımınızdan kâr getirebilmesi için kazancınız %100 üzerinde olmalıdır. Yani tüm maliyetleri karşılayacak ve elinize de hatırı sayılır bir miktarda maddi dönüş olacak şekilde yatırımlar yapmak istiyorsanız ROI oranına önem vermeniz ve bunu hesaplamanız gereklidir.
Yatırımınızdan gelen kazançtan masraflarınızı çıkararak, bunu aylık ya da yıllık masraf birimlerine böldüğünüz takdirde kendi işletmenize uygun olan ROI oranını bulabilirsiniz demektir. Bu anlamda da sonraki adımlarınızı bu oran doğrultusunda atarsanız, zarar etmeden işletmenizi sürdürebilir bir şekilde konumlandırmanız doğru bir seçim olacaktır.
19 Ağustos 2021 Perşembe tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş