Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre Türkiye, salgının etkilerinin sürdüğü ve yeni normal dönemine girilen 2021’i 29 milyon ziyaretçi ve 24 milyar dolar turizm geliri ile kapatacak. 2022 turizm hedefi ise 12 aya yayılacak ve gastronomi turizmi ile desteklenecek sektör gelirinin 30 milyar dolara ulaşması yolunda. Bu noktada şimdiden erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak isteyen yabancı turistler başta Antalya olmak üzere Akdeniz, Ege ve İstanbul otellerindeki yerlerini ayırtmaya başladı. Türkiye’de otel ve turizm grupları, dijital pazarlama ile bir adım önde bulunmaya çalışıyor.
Rus Eğlence, Alman İngiliz Deniz Güneş İster
“Zincir tatil grupları Akdeniz Bölgesi’nde yoğunlukla. 1000 kadar önemli otel ve tatil mekanı var. Salgına kadar acente dediğimiz şekilde iş bağlantılarıyla yapılan çalışmalara imza attılar Moskova, Berlin, Londra’da düzenlenen uluslararası turizm fuarları vardır. Salgın nedeniyle fuarlara katılamayan turizmciler dijital pazarlamaya ve E-turizme yöneldi. Böylece en büyük pazarlar Rusya, Almanya, Ukrayna, İngiltere gibi alanlarda başarı sağlandı. Bunun yanında çeşitli nedenlerle Amerika, Fransa gibi ülkelerden Antalya’ya turist çekmek zordu. Dijital pazarlama ile e-turizm sayesinde bu destinasyonlardan da turist geldi. Şimdi Antalya’da 70-80 ülkeden turisti görmek mümkün. Avusturalya’dan Ortadoğu ülkelerine kadar turist var. Burada önemli bir nokta var: Turizmciler diyor ki ‘Dijital pazarlama yapmalıyız ama her pazarda değil.’ Her pazar özelinde dijital pazarlama yapılmalı, ama pazarlama dili mutlaka bölgeye göre farklı olmalı. Rus turist gece eğlencesine; Alman ve İngiliz deniz güneş kalitesine, Ortadoğulu turist kendisine daha özel mekanlarda hizmet verilmesi unsurlarına dikkat eder.”
E-Turizmde Antalya Bölge Bölge Tanıtılmalı
E-turizmde fark yaratmak isteyen turizm şirketlerinin destinasyonlarda uygulayacakları stratejiyi iyi belirlemelerinin önemine dikkat çeken Digital Exchange’in uzman e-turizm ekibi, “Pazarlama yaparken sadece Antalya’yı genellemek bile doğru değildir. Side, Lara, Kaş, Serik ayrı özelliklere sahip bölgeler. Burada Ege Bölgesi daha çok yerli turizme ayrılmış gibi. Bodrum ve Çeşme’nin yurt dışı tanıtım çalışmaları pek yapılmıyor. Öte yandan Antalya özelinde turizm şirketleri dijital pazarlamayı sadece otel odasında konaklama olarak sınırlandırmamalı. Bulundukları çevrenin özelliklerini de dijital pazarlamada dile getirmeliler. Bunu mimaride yakalan; yeri gelince Kremlin Sarayı, yeri gelince Felemenk evlerinin replikalarını otellerinde kullanan şirketler farklı kültürlere farklı şekilde yaklaşmalılar. Dijital pazarlama yaparken;
-Hedef kitleyi belirlemek ve ona uygun içerik üretmek
-Sadece oteli tanıtmamak; tatil sırasındaki deneyimi ön plana çıkartmak başarı sağlar” bilgisini paylaştı.
Sadece Oteli Doldurmak Başarı Getirmiyor
Otel gruplarının bir ticari işletme olduğunu ve doluluk ile cironun kendileri için çok önemli olduğunu hatırlatan Digital Exchange ekibi, şunları söyledi: “Bölgenin tanıtımı da turist sayısı ve ciroya önemli katkı yapar. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ‘Go Türkiye’ çalışması çok önemli. Oteller dijital pazarlama yaparken E-turizm noktasında yüzde 60-70 oranında oteli doldurmak, yüzde 30-40 oranında da bölgeyi tanıtmak yoluna giderlerse doğru bir pazarlama yapmış olurlar.”
Termal Turizm Önemli Yer Tutacak
Türkiye’nin 12 ay sürecek ve gastronominin de ağırlık verileceği bir turizm pazarlamasını devreye aldığını belirten Digital Exchange’in uzman ekibi, şu ifadeleri kullandı: “Bu yıl Avrupalı turistten yoğun bir ilgi söz konusu. Rusya, Ukrayna ve İngiltere ile Almanya’dan ciddi rezervasyon var. İngiltere, Almanya gibi ülkelerden yaza rezervasyon alıyoruz. Rusya’nın yanı sıra Balkan ülkelerinden de ciddi bir talep söz konusu. Sadece Antalya otellerini değil, bu yıl Afyon ve Kütahya’daki termal otellerini de ‘Her yaşta termal’ mottosu ile tanıtıyoruz. Bölgenin gastronomi zenginliğini de tatilcileri duyuruyoruz.”
Deneyimi Anlatan Oteller Kazanır
Sosyal medyada dijital pazarlama yaparken E-turizm iççin İnstagram, TikTok ve Facebook’un önde olduğunu anlatan Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk ise “Rusya için VK gibi bölgeye özel kuruluşlarda çalışmalar yapmak gerekiyor” dedi. Otellerin güzel ve yakışıklı çok takipçiye sahip infuluencer’ler ile havuz başında ya da odada fotoğrafa dayalı, daha çok görselliğin ön planda olduğu pazarlama çalışmaların faydalı olmaktan uzak bulunduğunu anlatan Pamuk “Önemli olan otel deneyimini anlatmaktır. Biz burada aile ile gidilecek otellere aile deneyimini anlatan influencerlar’ı, çiftlerin kalması için tasarlanmış oteller için ise çiftleri davet ediyoruz. Burada deneyimi ön plana çıkartarak bir sunum gerçekleştiriyoruz” dedi.
E-turizmde Bu Kurallara Dikkat Edin
Otel gruplarının e-turizm çalışmalarında uygulaması gereken altın kuralları da sıralan Digital Exchange Pamuk, şunları söyledi:
-Otel grupları içinde hitap ettikleri tüm ülkelerin dillerini İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça ve Ukrayna dilini barındıran web sitelerine sahip olmalı. Bu web siteleri daima güncellenmeli. Otel odası fotoğraflarının yanında, tatil deneyimlerine yer verilmeli.
-Influencer marketing yaparken tüm guruplara hitap edilmeli
-Turizm gruplarının sosyal medya hesapları aktif şekilde kullanılmalı
-Dijital pazarlama çalışması call center altyapısı ile gerçekleştirilmeli. Her pazara aynı reklam dili ile hitap edilmeli.
16 Aralık 2021 Perşembe tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş