Organik arama sonuçlarının belli bir bölgeyi kapsayacak şekilde organize edilmesi konusu yerel SEO’nun kapsamına girer. Eğer yerel işletmeyseniz, civarınızdan arama yapan ilgili kişiler Google gibi arama motorlarında sitenizi üst sıralarda görecektir.
Yerel SEO Ayarları Nasıl Yapılır?
SEO, genel anlamıyla arama motorlarının optimize edilerek karşı taraf için en alakalı sonuçların sunulmasına verilen addır. Yerel SEO da bundan yola çıkılacak olduğunda belli bir bölgede aranılan sonuçlar içerisinde en alakalı sonuçların organik aramalarla kullanıcıların karşısına çıkmasıdır. Arama motorlarına ilgili kelimeleri yazdığınız zaman en alakalı işletmeler çıkar.
Yerel SEO ayarlarını yapan siteler, arayanlarla bu sayede kolay bir şekilde buluşur ve hizmetlerini sunar. İşletmenizin Facebook, TripAdvisor, Foursquare gibi alanlarda bulunması yerel SEO için önemli bir adımdır. Müşteri odaklı bir anahtar kelime araştırması ile bunu haritalara entegre etmek ve kullanıcılardan 4 ya da 5 yıldızlı yorumlar almak sizi öne çıkaracaktır.
Yerel SEO ayarlarını yapmak için ilk olarak Google Harita SEO hizmetlerini gözden geçirmeniz gerekir. Harita üzerinde işletmenizin bulunduğu konuma yakın olan pek çok farklı alıcının arama sonuçlarında web siteniz gösterilecektir. Bu onların daha hızlı dönüş almalarına veya alışveriş yapmalarına fayda sağlayacaktır. Ayrıca sizin müşteri potansiyeliniz için verimli bir yöntem olacaktır. Haritada doğru bir şekilde yer bulmuş olan tüm aramalar, kaliteli bir arama motorundan beklenileni kullanıcılara sunar. Yani aranılan hizmetin ya da ürünün tüketici ile birebir buluşması konusunda yerel SEO ayarlarını yapmak oldukça önemlidir.
Yerel SEO ayarlarını yaparken özellikle küçük ve orta ölçekli kobiler, öncelikle tanınma amacı ile bu yola başvurabilir. Lokal bir şekilde işletmeniz tanınıp müşteri kazandıkça, işleriniz çok daha yaygın hale gelecektir. Lokal ayarların yapılması bu anlamda yeni kurulan ya da orta ölçekli işletmeler için büyük bir avantajdır. Özellikle psikolog, klima bakımı, diyetisten, özel okullar, diş hekimi gibi pratik ihtiyaçlara yönelik aramalarda kodlanan bu söz konusu işletmeler, arayanların direkt ihtiyacına yönelik bir şekilde karşılarına çıkar.
25 Ağustos 2021 Çarşamba tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş