Programatik TV reklamcılığı, izleyici tabanlı reklamcılık işlemlerinin veriye dayalı otomasyonudur. Pazarlamacıların reklamları için arzu edilen kitleleri belirlemek için gösteri derecelendirmelerine güvendiği endüstri standardını tersine çevirir. Bunun yerine, programatik teknoloji ile pazarlamacılar, reklamları en uygun yerlere yönlendirmek için izleyici verilerini kullanır.
Pratik olarak, bu ne anlama geliyor?
Daha fazla özgüllük anlamına gelir. Pazarlamacılar, belirli şovlar veya kanallar için derecelendirmelere güvenmek yerine, bir akıllı tv cihazına sahip erkekler gibi daha belirli bir tüketici alt grubuna ulaşmak için programatik teknolojiyi kullanabilir. Hedef kitle izlediği sürece, bu reklamın görünüp görünmediği umurlarında değil. Bugün hedeflenen çoğu TV izleyicisi o kadar gelişmiş değildir, ancak programatik TV'nin hala emekleme aşamasında olmasının bir nedeni de budur.
Programatik TV reklamcılığının dijital platformlarda olanlardan farkı nedir?
Gerçek zamanlı teklif verme ve açık artırmalar, genellikle programatik reklamcılıkla ilişkilendirilir. Arzın bol olduğu ve alıcıların piyasaya hakim olduğu dijital platformlarda iyi çalışırlar. Arzın sınırlı olduğu ve satıcıların gelecekteki taahhütleri güvence altına almak istediği TV pazarında gerçek zamanlı reklam işlemleri pek iyi sonuç vermiyor. En azından şimdilik, programatik TV satın alma işlemleri, çevrimiçi programatik reklam satışlarını destekleyen aynı gerçek zamanlı açık artırmalar aracılığıyla gerçekleştirilmiyor.
Burada büyük kazanan kim?
Markalar ve ajanslar daha hedefli TV pazarlamasından yararlanmaya devam ediyor ve değeri düşük kablo ağları reklam gelirlerini artırabilir, ancak en büyük kazananlar muhtemelen bu işlemleri kolaylaştıran teknoloji satıcıları olacak: Google, gibi şirketler. En yaygın olarak kullanılan programatik TV reklam teknolojileri setini yapan kişi, 70 milyar dolarlık bir pazardan önemli bir pay alabilir.
07 Ekim 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş