Sosyal Medyanın Gücü TV Dünyasını Sallıyor
Sosyal medya ile birlikte ivme kaybeden medya ve TV dünyası eski tüketici algıyı değiştirdi yani insanları tüketici bir yapıdan üretici bir pozisyona getirdi. Bu durumun en önemli etkisi markaların medya bütçesinde meydana gelen değişiklerle gün yüzüne çıktı. Genel olarak bakıldığında Türkiye'de ve dünyada, medya yatırımları ve reklam harcamalarından aldığı pay ile zirvede olan geleneksel TV, Instagram, Facebook, Youtube, Snapchat vb. sosyal medya devleri karşısında tahtını kaybetmeye başladı. Bugüne dek yaşanan bu durumunu en temel dayanağı şirketlerin açıkladıkları kendi verilerinden ibaretti. Ancak ilk kez Gemius Mobile Ratings verisi sayesinde, sosyal medya devlerinin rekabet gücünü geleneksel TV ile kıyaslamamızı sağlayacak bağımsız bir veri kaynağı oluştu.
E-Ticaret Sitelerinin Ziyaretçi Sayısı 11 Kasım’da %47 Oranında Artış Gösterdi
11 Kasım’da e-ticaret şirketlerinde yaşanan indirimler dijital reklamları göze çarpacak ölçüde etkiledi. Bu tarihlerde e-ticaret sitelerinin aldığı gerçek kullanıcı trafiği, 11 Kasım’da Ekim ayı ortalaması olan 1,7 milyonu geride bırakarak 2 milyon 713 bin 927’ye yükseldi. E-ticaret sitelerinin trafiğinde 11 Kasım Pazartesi günü kaydedilen gerçek kullanıcı trafiği önceki Pazartesi gününe oranla yüzde 24 artarken, Kasım ayının ilk 10 günü ortalamasına oranla yüzde 47’ye kadar yükseldi.
Trendyol Zirveyi Bırakmıyor
Kampanya günleri olarak duyurulan 9-10-11 Kasım tarihlerinde, neredeyse bütün e-ticaret sitelerinin trafiğinde artış gözlendi. Türkiye’nin önde gelen e-ticaret sitelerinden Trendyol ise gerçek kullanıcı trafiğini en fazla yükselten şirket olarak tüm hafta sonu boyunca zirvedeki yerini korudu.
21 Kasım 2019 Perşembe tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş