Instagram Canlı Odalar

Sosyal Medya
Sosyal medyanın en fazla ilgi gören platformu olan Instagram özellikle salgın sebebiyle evlerde daha fazla zaman geçirildiği şu günlerde daha da aktif olarak kullanılır oldu. Kendini yazılım anlamında sürekli yenileyen Instagram yakın zaman önce de Live Rooms (Canlı Odalar) adı verilen yeni güncellemesini aktif hale getirdi. Instagramda yer alan bu yeni oluşum ile canlı yayına katılan konuşmacı sayısı 4’e çıkarıldı.

Instagram Canlı Odalar

Instagramda daha önce 1 moderatör ve konuk ile canlı yayın yapılabiliyordu. Canlı Odalar uygulaması ile artık canlı yayını yapan kişi dışında 3 konuk daha canlı yayına katılabiliyor. Böylelikle 4 kişi ile canlı yayın yapılabiliyor. 

Bu yeni uygulamada kullanılan bazı güvenlik önlemleri de dikkat çekiyor. Sözgelimi;

  • Canlı odada bir katılımcının engellediği kişi canlı yayına dahil olamıyor.
  • Eğer kullanıcılar topluluk kurallarını ihlal etmişlerse canlı erişimleri iptal ediliyor ve bu kullanıcılar canlı odaya katılamıyor. 
  • Canlı oda kullanıcıları rahatsız oldukları yorumları engelleyebiliyor ve yorumlara filtre getirebiliyor.  

Canlı oda özelliği çok yakın bir gelecekte tüm dünyadaki Instagram kullanıcıları tarafından kullanılabilecek.  

Canlı Oda Nasıl Kullanılıyor?

Gelelim Canlı Oda uygulaması nasıl kullanılıyor kısmına…

  • Canlı oda başlatmak için önce uygulamayı açın ve ekranı sola doğru kaydırın. 
  • Canlı kamera seçeneğini tıklayın ve bir başlık oluşturun
  • Oda simgesine tıklayın ve misafir ekleyin. Canlı yayına katılmak isteyenleri kendiniz görüp seçebildiğiniz gibi misafirleriniz arasında arayarak yayına alabilirsiniz. Davetli eklediğinizde siz ekranın üst tarafında yer alırsınız. 

Hem İş Hem Keyif İçin…

Canlı odalar güncellemesi kişilerin tamamen keyfi ve kendi arkadaş gruplarıyla aralarında yapabilecekleri bir uygulama olduğu gibi markaların kullanıcılarına ulaşmalarını sağlayacakları bir yol da olabilir. Bu uygulamayla canlı yayında hedef kitleye ürün demosu sunabilir, markanızla ilgili tematik paneller düzenleyebilir ve tüketicinin satın alma kararlarını direkt olarak etkileyebilirsiniz. 

Bu yeni ve cazip uygulama sayesinde yayıncılar gelirlerini artırabilecek ve daha fazla etkileşim sağlanabilecek.

19 March 2021 Friday tarihinde yayınlandı.



Sosyal Medyada Paylaş
İletişim