Doğru ve faydalı dönüşüm sağlayabilmenin önemi ise tartışılmaz bir gerçek. Sözgelimi Twitter’da yürüttüğünüz kampanyanın satışlarınızı artırdığına dair hangi metrikleri görebiliyorsunuz?
Burada önemli olan amaçla ilintili metrikler kullanabilmektir. Takipçilerinizin kaçı sizden ürün veya hizmet satın alıyor? Hem tüm bunların cevabı hem de marka bilinirliğinizi artırmak için neler yapmanız gerektiğini bilmek işinizi hayli kolaylaştıracak.
Gelin işinize yarayacak metrikleri mercek altına alalım.
Facebook Metrikleri
Şirketinizin büyümesi için Facebook analitiklerini nasıl kullanmanız gerektiğine bakalım.
Etkileşim
Bu dinamik, takipçilerinizin gönderileriniz üzerinde ne kadar işlem yaptığını ölçer. Bu dinamikle kendi kitlenizin, paylaştığınız içeriği ne kadar beğendiğini ölçebilirsiniz.
Erişim
Paylaşımınızı gören kişi sayısıdır. Erişim bilgilerine Insights sayfasındaki “Genel Bakış” sekmesi ile ulaşabilir ve daha fazla detay elde edebilirsiniz. Bu ölçüm sayesinde içeriğinizi kaç kişinin gördüğünü de tespit edebilirsiniz.
Gösterimler
Gösterim ise gönderilerinizin izlenme sayısıdır. Gösterime dair verilere ulaşabilmek için "Yayınlar" sekmesine giderek menüden "Gösterimler: Organik/Ücretli"yi seçin ve reklamınızın kaç sefer gösterildiğini görün.
Gösterim sayısını erişim sayısına böldüğünüzde ise bir takipçinin reklamınızı görme sayısını bulursunuz.
Sayfa Beğenileri ve Takipçileri
Facebook’taki takipçi ve beğeniler de en önemli kitle ölçümleri olarak değerlendirilebilir. Beğeni yapanlar sayfanızı ilgiyle izleyenler demektir. Takipçiler ise sizin akışınızı kendi sayfalarında da görmek isteyenlerdir. Sayfanıza beğeni yapanları kaybetmediğinizden emin olabilmeniz için hedef kitlenizin ölçümünü doğru yapmanız gerekecektir.
Twitter Metrikleri
Twitter’da nasıl analiz yapabileceğinize dair metriklere gelecek olursak;
Tweet Gösterimleri
Bu ölçüm ile tweetlerinizin timeline’da bir aramadaki gösterilme sayısıdır. Buna “Tweet etkinliğini görüntüle” sekmesinden ulaşabilirsiniz.
Etkileşimler
Twitter’da etkileşim, diğer kullanıcıların gönderileri tıklama, retweet etme, cevaplama ve beğenmeleri anlamına gelmektedir. Etkileşim verilerini de Tweet sekmesinin altında görebilirsiniz. Etkileşim verilerinizin yüksek olması demek, daha fazla kişinin içeriklerinizi beğendiği anlamına gelmektedir.
En İyi Tweet
Twitter analytics'te yer alan hesap ana sayfasına gittiğinizde ayın en iyi tweetini bulabilirsiniz. Yani bu en çok gösterim alan tweet anlamına gelmektedir. Burada kullanılan içerik türü, hashtag’ler, tweetin atıldığı gün ve saat gibi veriler hedef kitlenizin neyi önemsediğini göstermektedir.
Yeni Takipçiler
Hesabınızı takibe almış kişilerin listesini ve yeni takipçilerinizi veren dinamiktir. Bu da sizin için faydalı bir performans göstergesidir.
Instagram Metrikleri
Instagram’ın dünya genelindeki kullanıcı sayısı hayli yüksek. Bu kadar popüler bir platformun özellikle 35 yaş üstü kişiler arasında marka bilinirliğini artırmada son derece etkili bir dinamik olduğu da biliniyor. Şimdi de instagram metriklerine bir göz atalım.
İzlenimler
Paylaşımlarınızın hedef kitleye gösterilme sayısını verir. Instagram analitiği sayesinde hashtag veya profilden gelen gösterimler sayesinde veriler ayrıştırılmış olur. İyi hashtag’leri kullandığınızda iyi sonuçlar almanız da kaçınılmazdır.
Erişim
Instagram mecrasında performans ölçümü yapmanın diğer bir metriği de erişimdir. Erişim sayesinde kullanıcıların sayısını belirlemiş olursunuz.
İçerik Etkileşimleri
Instagram’da beğeni, cevap, yorum ve buna benzer pek çok eylemi içerir.
Keşfet
Keşfet özelliği ile takip etmediğiniz pek çok hesaptan içerik bulabilirsiniz.
Pinterest Metrikleri
Birbirinden renkli ve ilgi çekici görseller paylaşılan bu mecrada kullanıcıların çoğu kadınlardan oluşmaktadır. Dolayısıyla kadınlara hitap eden şirketler için son derece ideal bir platform olan Pinterest’te özellikle moda, dekorasyon, güzellik gibi ana başlıklar altında pek çok metrik bulmak mümkün.
TikTok
Dönemin en popüler platformu olan TikTok aynı zamanda markaların viral olmasını da sağlayan bir mecra olarak öne çıkar. Burada da Genel Bakış, İçerik, Takipçiler, Canlı Video, Hashtag performansı gibi metriklerden de faydalanabilirsiniz.
23 Mart 2023 Perşembe tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş