Bunun nedeni 4G ve 5G hücresel ağların yaygınlığının artmasıdır. Sosyal ağlardaki eğilimler ve kullanım alanları hızlı ve öngörülemeyen bir şekilde değişim içerisindeyken istikrarlı bir dijital veri üreticisi olarak rolleri değişmeden kalır.
Sosyal big data, kullanıcıları ilgi alanlarına göre gruplandırmaya ve onlar için reklamları kişiselleştirmeye yardımcı olur. İnsanlar yaşa, cinsiyete, ilgi alanlarına ve konumlarına göre sıralanır. Aynı bölgede yaşayanların, aynı hesapları ziyaret edenlerin, video izleyenlerin ve benzer konulardaki makaleleri okuyanların aynı ürünlerle ilgilenme olasılıkları daha yüksektir.
Bununla birlikte pazarlamada big datanın kullanımıyla ilgili düzenli skandallar da bulunmaktadır. Örneğin, 2018'de yayın platformu Netflix ırkçılıkla suçlandı. Çünkü kullanıcılara cinsiyetlerine ve etnik kökenlerine göre farklı film ve dizi afişleri gösterdi.
Aynı zamanda Big data analitiği yardımı ile medya kitleleri de ölçülür. Bu durumda, big data editoryal politikayı bile etkileyebilir. Örneğin, Huffington Post, ziyaretler, yorumlar ve diğer kullanıcı eylemleriyle ilgili gerçek zamanlı istatistikleri gösteren ve ayrıca analitik raporlar hazırlayan bir sistem kullanır.
Huffington Post'taki sistem, başlıkların okuyucunun dikkatini ne kadar etkili bir şekilde çektiğini değerlendirir ve belirli kullanıcı kategorilerine içerik sunma yöntemleri geliştirir.
Bir başka örnek ise ebeveynlerin çocuklarını yatağa yatırdıktan sonra hafta içi akıllı telefonlarından ve gece geç saatlerde kitap okuma olasılıklarının daha yüksek olduğunu ve hafta sonları genellikle meşgul olduklarını tespit etti. Sonuç olarak ebeveynler için içerik web sitesinde kendileri için uygun bir zamanda yayınlanmaktadır.
Sosyal Medyada Big Data Nasıl Kullanılır?
Yeni deneyimler, hizmetler ve ürünler oluşturun
İlgili veriler, şirketlerin hizmetleri ve ürünleri için bir lansman planlayabilmeleri adına gerçekten önemlidir. Sosyal medyadan gelen büyük veriler, artan talebi ve müşteri beklentileri gibi diğer bilgileri bulmanın harika bir yoludur. Bu, işletmelerin ürün üretimini doğru zamanda başlatmasına yardımcı olur.
Hem geleneksel firmalar hem de milyonlarca dolarlık girişimler, başarılı olan hizmetleri veya ürünleri tanımlamak için ihtiyaç duydukları bilgileri toplamalarını sağlayan verilere aynı oranda erişime sahiptir. İşletmeler daha sonra piyasaya yeni bir ürün getirmek için en iyi koşulları elde etmek adına kaynaklarını hedefleyebilir.
Forbes'e göre şirketlerin %53'ü bu teknolojiye yöneliyor. Sosyal medyadan elde edilen big datalar, tanımlayıcı ve öngörücü istatistikler ile herhangi bir işletme hangi hizmetlerin talep edildiğini ve hangi dikeylerin üzerinde çalışılmasının daha iyi olduğunu bilmek için araştırma ve geliştirme yapabilir.
Sosyal medyadan ve iş zekasından gelen büyük verileri kullanmak iş geliştirme ve marka başarısı için hayati öneme sahiptir.
Tüketici davranışlarını analiz etme ve tahmin etme
Tüketici davranışlarını tahmin etmek her pazarlamacının sorumluluğundadır. Sosyal medya araştırması, potansiyel müşterilerin tercihlerini tahmin etmenin yanı sıra niyetinizi de incelemenize yardımcı olabilir.
Gelişmiş tahmine dayalı sosyal medya analiz araçlarıyla işletmeniz yararlı veriler elde edecektir. Büyük veri analitiği, satın alma alışkanlıkları, satın alma sıklığı ve hatta satın alma kararlarını etkileyen faktörler gibi tüm tüketici özelliklerini analiz etmek için kullanılabilir. Sosyal medya araştırması, işletmelere tüketicilerini ve hedef kitlelerini daha iyi anlama fırsatı sunar.
Müşteri deneyimini geliştirin
Şirketler, yararlı bir müşteri deneyimi oluşturmak için sosyal medya kullanıcılarının oluşturduğu büyük miktarda veriyi kullanabilir. Bu büyük veriler sosyal medya yorumları, arama geçmişi, sosyal medyadaki etkinlikler ve hatta satın alımlar olabilir. Kanal genelinde bu tür veriler, bir müşterinin görmek istediği kişiselleştirilmiş teklifleri oluşturmak için kullanışlı olabilir.
İleri kararlar verin
Big data analitiği ile pazarlamacılar etkili kararlar almak için kullanabilecekleri sosyal medya trendlerini belirleyebilirler. Örneğin, daha sonra hangi reklam kampanyasının veya e-posta bülteninin başlatılacağını veya indirim planlarını ve diğerlerini ne zaman başlatacaklarını belirleyebilirler.
Big data, tüketicilerin hangi ürünleri satın almak istedikleri ve ne zaman satın almak istedikleri hakkında değerli bilgileri paylaşabilir. Ayrıca, ürün incelemeleri ve kişisel kullanıcı geri bildirimleri toplayarak markalar yeni bir ürün grubu başlatabilir veya mevcut ürünleri müşterilerinin ihtiyaçlarına göre daha iyi uyarlayabilir.
Satışları artırın veya tüketici davranışını etkileyin
Bugün pazarlama tamamen değişti. Satışları artırmak için pazarlamacılar geleneksel çözümlere göre modern yöntemleri tercih ediyor. Mevcut duruma bakıldığında şirketler müşteri tercihlerini, satın alma geçmişini, çevrim içi incelemeleri, sosyal medya etkinliğini ve çeşitli dijital platformları hedefliyor. Bu, insanları şirketin ürünlerini veya hizmetlerini satın almaya teşvik ederek mümkün olan en kişiselleştirilmiş tutumu oluşturmaya yardımcı olmak için yapılır.
Big data ve iş zekası kullanımı, şirketlerin en uygun fiyatlandırma yapılarını şekillendirmesine, mesajlaşmayı veya bildirimleri iyileştirmesine, metrikleri izlemek için bilgileri görselleştirmesine ve işletme gelirini artıracak birçok yönü ön görmesine olanak tanır.
Sonuç
Sosyal medyadan gelen big datalar, tüketici davranışlarını analiz etmek ve tahmin etmek için muazzam bir potansiyele sahiptir. Toplanan sosyal medya verilerine dayanarak, ihtiyaçların doğasını tam olarak belirlemek ve ideal çözümü etkin bir şekilde sağlamak mümkündür.
Bu sayede piyasada oldukça büyük bir rekabet avantajı yaratmak mümkün hale geliyor. Ancak bu verilerden maksimum faydayı elde etmek için şirketin ihtiyaçlarına en uygun şekilde bir veritabanı seçmek gerekir.
Toplumun big datalar ile ilgili bazı çekinceleri mevcut. Bunun nedeni özellikle bir şeyi satmak için mahremiyet istilası ve kasıtlı yanlış beyan korkusudur. Bu çok hassas bir sınırdır ve planlarıyla ne kadar ileri gideceklerini belirlemek şirketlere kalmıştır.
Big data, kuruluşların hedef kitlelerini daha iyi anlamalarına ve tüketiciye mükemmel ürünü sunmalarına yardımcı olan bir araçtır. Sosyal medya big dataları, veri silolarını parçalamak ve daha etkili analizler oluşturmak için veri ambarlarına bile entegre edilebilir. Böylece, işletmeler sunduğu fırsatlardan yararlanacaklarından emin olacaklar.
Yeni olan her şey her zaman bir endişe sebebidir. İnsanların davranışları ve tercihleri hakkında bilgi ve bilginin sistematize edilmesini ima eden araçlar daha da endişe verici olacaktır. Bankacılık, pazarlama veya satışta sosyal medyadan gelen big datalar gelişecektir.
Kaynak: quintly
14 Ocak 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş