VR Nedir?
VR pazarlama nedir ya da VR pazarlama ne demek sorularını da duyar gibiyiz. Virtual reality ya da Türkçesi ile sanal gerçeklik kavramı sadece oyun ve benzeri alanlarda değil pazarlama stratejilerinde de kullanılan bir uygulama ve tam anlamıyla baş döndüren bir deneyim.
Bilgisayar simülasyonu gerçekliği de denilen bu uygulama, gerçek bir ortamı kopyalayabilen, hayali bir evren yaratan ve bunu sesler, görseller ve diğer unsurlarla destekleyen teknolojileri ifade eder. VR ile kullanıcıları sanal bir dünyaya, yani bilgisayarlar tarafından tasarlanmış üç boyutlu bir gerçekliğe dahil etmek mümkün.
Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik gibi teknolojilerin tüm dünya çapındaki pazar payının 2021 ila 2028 yılları arasında 220 milyar doları aşması bekleniyor.
Çoğu VR deneyiminin 360 derecede gerçekleştiği göz önünde bulundurulduğunda gerçeğe ne kadar yakın olduğu da kendiliğinden ortaya çıkıyor. Peki VR nerelerde işe yarıyor? Firmalar, ürünlerini müşterilerine göstermek yahut tanıtımını yapmak için bu uygulamayı kullanıyor.
Sanal Gerçeklik (VR) Pazarlama Örnekleri
Gucci Kasabası
Moda devi Gucci, yakın zaman önce piyasaya sürdüğü Gucci Town ile ilgi uyandırdı. Burada oyuncular kasabayı keşfetme ve oyunda bulunan diğer kişilerle iletişim kurabilme olanağına sahip.
Burada insanlar sanat sergilerini gezebiliyor, küçük çaplı oyunlar oynayabiliyor ve Roblox avatarları için kıyafet satın alabilecekleri Gucci mağazasını ziyaret edebiliyor.
Etsy Sanal Evi
Etsy’nin 2021 yılında piyasaya sürdüğü sanal ev özelliği; kişiselleştirilmiş özelliği, gerçek ölçekli işletmeleri ve 360 derecelik görselleri ile hayli ilgi çekiyor. Bu sanal ev, tatilde alışveriş yapanların kullanımına açık bir işlevselliktedir.
Etsy sanal evinde her şey alışveriş için tasarlanmıştır. Bu uygulamayla kullanıcılar, satın aldıkları eşyaların evlerinde nasıl duracağını test etmiş olurlar.
Nikeland
Roblox ile ortaklık oluşturan Nike, meta veriye böylelikle ilk adımını atmış oldu. Nikeland, oyuncuların mini oyunlar dahilinde bir rekabet sergileyecekleri binalar ve alanlardan oluşmaktadır.
Çevrimiçi oyun, gerçek dünyadaki hareketlerden beslenir ve bu hareketler mobil cihazlarda bulunan ivmeölçerler aracılığı ile gözlemlenir. Sözgelimi gerçek dünyadaki bir hareket Nikeland’de koşu veya uzun atlama şekline dönüşebilir.
Bu platformda ayrıca, oyuncuların Nike’ın yeni dijital ürünlerini satın alabilecekleri showroom da bulunmaktadır.
Wendys'nin Metaverse Restoranı
Wendy’s, 2022 Mart ayında Wendyverse'i uygulamaya soktu. Bu uygulama, Meta's Horizon World Platformu’nda yer alan sanal bir restoran. Wendy’s yönetimi, kullanıcıların mutfak tezgahının arkasına geçebileceğini ve çok keyifli deneyimlerin içinde yer alabileceğini belirtiyor. Wendyverse’i ziyarete gelenler basketbol oynamaktan tutun da çeşitli sürprizler içeren paskalya yumurtaları da bulabiliyor.
Samsung 837X
Dev marka Samsung, 2022 yılının başlarında kendi sanal dünyası olan 837x’i piyasayla buluşturdu. Amiral mağazasından sonra modellenen bu sanal dünya “You Make It” dinamiğiyle öne çıkarıldı. “Kendi Yolculuğunu Seç” olarak lanse edilen bu dinamik, son derece renkli teknoloji ve karakterlerden oluşuyor.
McDonald's VR Burç Sergisi
Fast food dünyasının lider markası McDonald’s, 31 Ocak-15 Şubat arasında sergilenecek bir sanal gerçeklik alanı oluşturdu. Çin Zodyak’ının sergilendiği bu salonda kullanıcılar Zodyak hayvanlarını keşfetmek, burç bilgilerini öğrenmek ve kendi kişisel fallarını öğrenmek gibi aktiviteleri gerçekleştirebiliyor.
McDonald's, buradaki sanal dünya ve sergiyi oluşturabilmek için ünlü tasarımcı Humberto Leon ile birlikte çalıştı.
23 Eylül 2022 Cuma tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş