Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Üniversiteler, TheADX Dijital Platformu üzerinden; ülkeye, şehire, ilçeye hatta mahalleye odaklı hedefleme yaparak öğrenci adaylarına ulaşabiliyor ve onlara özel tanıtım ve reklam kampanyaları düzenleyebiliyorlar” dedi.
Üniversite tercihlerinde geriye sayımın başladığı bugünlerde, eğitim sektörü, alanında çığır açan yeni bir teknoloji ile tanışıyor. Üniversiteleri, öğrenci adayları ile buluşturan TheADX Dijital Platformu’nu Türkiye eğitim sektörünün hizmetine sunan teknoloji hizmeti şirketi Digital Exchange, ülkemizde bir ilk uygulamaya imza attı. TheADX Platformu, üniversitelere; dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan öğrenci adaylarını bulmada alternatif bir iletişim ve pazarlama mecrası sunuyor. Üniversitelerin hedefledikleri öğrenci adaylarına kolayca ulaşmalarını sağlayan bu teknoloji, öğrencilerin de daha hızlı ve doğru üniversiteyi bulmalarını mümkün kılıyor.
Eğitim sektöründe bir ilk
Tamamının yerli yazılımcılar tarafından yapay zeka teknolojisi ile geliştirilen ve Türkiye’nin eğitim alanında ilk ve tek örneği olan TheADX Dijital Platformu, harita ve mikro hedefleme iş modeli ile çalışıyor. Üniversiteler, bu yeni dijital platform üzerinden ülke, şehir, ilçeye, hatta mahalleye odaklı hedefleme yaparak, öğrenci adaylarına özel reklam ve tanıtım kampanyaları düzenleyebiliyorlar. Üniversiteler, bu dijital platform üzerinden dikey pazarlama yapabiliyor. Üniversitelerin dijital reklam planlamalarını kendilerinin yapabildikleri platform, 5 km veya üstündeki bir alanda yapılan reklam satın alımlarını hızlandırıyor, tanıtım ve kampanya bütçelerini en aza indiriyor.
Emrah Pamuk: “Üniversite tercihlerinde yeni bir dönemi başlatıyoruz.”
TheADX’in stratejik ortağı Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, üniversite tercihlerinde yeni bir dönemi başlatmaktan son derece gurur duyduklarını belirterek, “üniversitelerimiz, öğrenci adaylarına ve onların ebeveynlerine artık yapay zeka teknolojisi sayesinde kişiselleştirilmiş dijital reklamlarla, daha kolay ve küçük bütçelerle ulaşabilecekler” dedi. Günümüz gençlerinin internet üzerinde hemen her yerde olabildiklerini, bu nedenle tamamına yetişmenin zor olduğu kadar, ciddi bir maliyet gerektirdiğini dile getiren Emrah Pamuk, sözlerine şöyle devam etti:
“Yapay zeka teknolojisi kullanılarak geliştirdiğimiz gerçek zamanlı talep yönlü bir platform olan TheADX, öğrenci adayı ya da ebeveynin karşısına, aradıkları tüm okullar ve bölümlerle ilgili reklamları çıkarıyor. Üniversiteler, öğrenci adaylarına ulaşacakları birçok hedefleme kriteri kullanıyorlar. Nokta atışı hedefleme yapan sistem, tercih döneminde öğrenci adayları ile üniversiteler arasında doğrudan ve iyi bir iletişim kuruyor. Platform sayesinde üniversiteler reklam bütçelerini en doğru şekilde harcama imkanı buluyor.”
Bütçeleri doğru kullanmanın en etkili yolu
Emrah Pamuk, üniversitelerin eskiden ebeveyn ağırlıklı olan dijital medya planlarının, şimdi yüzde 70 öğrenci, yüzde 30 ebeveyn ağırlıklı değiştiğini söyledi. Üniversitelerin öğrencilerle tüm iletişimlerini son 2-3 aya, hatta 45 güne sığdırdığını, bu nedenle tercih döneminde çoğu mecrada bilgi kirliliği ve algı karışıklığı olabildiğine dikkati çeken Pamuk, “Biz üniversitelerin bu çalışmaları bir yıla yayılmasını ve belli dönemlerde agresif olunmasını doğru buluyoruz. Tercihte son karar öğrenciler ile birlikte ebeveynlerin olduğu için de, üniversitelerin kampanya, tanıtım ve reklamlarını, her iki tarafın karşısına çıkacak şekilde planlamasını öneriyoruz.”
Hedefleme ile gelen başarı
Sistemin başarısında hedeflemenin öne çıkan önemli bir unsur olduğunu kaydeden Pamuk, hedefleme noktalarını şöyle sıraladı: “TheADX Platformu üzerinden ‘lokasyon ve yeninden hedefleme’nin yanı sıra; kelime, teknik ve zaman hedeflemeleri yapılabiliyor. Kelime hedefleme ile büyüme potansiyeli olan alanlar doğru şekilde tanımlanmak suretiyle web siteleri yüksek getiri potansiyeline sahip birer trafik makinesine dönüştürebiliyor. Zaman hedefleme ile de, günün yalnızca belirli saatlerinde yayınlanması yoluyla kampanyaların en fazla etki ile bütçe harcamaları maksimize ediliyor.”
Üniversiteler sistemi nasıl kullanacak?
https://theadx.com/universite-dijital-medya-planlama/linkine girdikten sonra üniversiteler önce dijital medya planlaması yapmak istedikleri türü, sonra da lokasyonu seçiyor. Peşinden planlamanın hangi algoritmaya göre yapılacağı belirleniyor. Burada iki farklı seçenek bulunuyor: Yoğunluk Algoritması; belirlenen lokasyondaki öğrenci yoğunluğuna bağlı olarak harcaması gereken bütçeyi hesaplıyor. Uzaklık/Yakınlık Algoritması ise; belirlenen lokasyonda üniversitenin önde olması ya da geride olması durumunda, en yakın öğrenci sayısına sahip üniversitelere olan uzaklık ya da yakınlık, bağlı olarak harcanması gereken bütçe hesaplanıyor ve sonuçlarda; öğrenci sayısı, video reklam bütçesi, banner reklam bütçesi banner ve video gösterim sayıları görülebiliyor.
TheADX Platformu hedefleme kriterleri:
Lokasyon Hedefleme: Bir kullanıcının nerede yaşadığı; bir kampanyanın hedef kitlesiyle alakalı olmasını sağlamak ve kitleyi segmentlere ayırmak için en önemli bilgi noktalarından biri. Bu nedenle kampanya; bir ülke, bölge, ilçe, şehir veya hatta mahalleye odaklanabilir. Lokasyon hedefleme seçenekleri ile üniversiteler ürün veya hizmetlerine gerçekten ihtiyaç duyulduğunda insanlarla iletişim kurulabilir. Yeniden Hedefleme: Yeniden hedefleme kullanarak kurumun hatırlanması sağlanabilir. Kelime Hedefleme: Büyüme potansiyeli olan alanları doğru bir şekilde tanımlayarak, web sitesi yüksek gelir potansiyeline sahip bir trafik makinesine dönüştürülebilir. URL’lerin içinde geçen kelimeler özellikle hedeflenebilir ya da istenilmeyen kelimeleri içeren sayfalarda reklam yayını engellenebilir. Teknik Hedefleme: Hedef kitlere yaklaşım kriterlerine göre daraltmanın göze çarpan ve reklam faaliyetlerini kullanıcının güncel kullanım durumuna göre yöneten mükemmel bir yoludur. Teknik hedefleme kullanılarak, kampanyaların teknik özellikleri (tarayıcılar, ekran çözünürlükleri, cihaz özellikleri vb.) belirlenebilir. Zaman Hedefleme: Reklamların yalnızca hedef kitleye ulaşma ve etkileşime geçme olasılığı en yüksek olduğu günlerde çalışacak şekilde kısıtlanabilir bir kampanya hedefleme seçeneğidir. Kampanya yalnızca günün ilgili saatlerinde yayınlanarak, kampanya bütçesi en fazla etki için maksimize edilir.
24 Nisan 2019 Çarşamba tarihinde yayınlandı.
Sosyal Medyada Paylaş