Tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı durumlara; “Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler”, “Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler” ve “Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler” maddeleri eklendi.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişiklikler bunlarla da sınırlı değil. Pek çok kullanıcıyı yakından ilgilendiren bir yeni karar daha alındı. Artık iade kargo ücreti ayıplı mallar haricinde müşteriye ait olacak.
Ticaret Bakanlığı tarafından 1 Ekim'de yürürlüğe girecek yeni yönetmeliğe göre, kullanıcılar internetten bir ürün satın alıp bunu iade etmek istediğinde artık iade kargonun ücretini ödemek zorunda olacak.
Ürünün hasarlı-eksik olması, yanlış gönderilmesi vb durumlar bu kapsamın dışında olacak. Ancak, "ben bu ürünü aldım bedeni, numarası olmadı" vb durumlarda ve diğer tüm süreçlerde kargo ücreti tüketiciye ait.
Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı Kaldırıldı. Bilgisayar, telefon, akıllı saat vb ürünlerde eskiden cayma hakkı vardı. Bu ürünleri satın alıp beğenmediğinizde 14 gün içinde neden belirtmeksizin iade edebiliyordunuz. Artık tüketicinin böyle bir hakkı yok.
Ticaret Bakanlığı, bu yeni düzenlemelerle birlikte e-ticaret yapan firmaların zararlarını hafifletmeyi hedefliyor. Bu noktada kullanıcılar da artık bir ürün satın alırken iyice düşünüp taşınmalı.
Bu güncellemeler insanların e-ticaretten alışveriş yaparken daha güvenilir sitelere yönelmesini sağlayacaktır. E-ticarette "güven veren marka olmak" artık çok daha önemli.
Sosyal Medyada Paylaş