İşletmeniz için Instagram reklamlarını kullanmaya başlamak istiyorsanız öncelikle bir plan oluşturmanız gerekir. Başarılı Instagram reklamcılığı; stratejik öngörüler, yaratıcı bir göz ve ilerlemenizi hem uygulamak hem de izlemek için zaman gerektirir.
Birçok işletmenin, yüksek performanslı Instagram kampanyaları başlatmak için kendi kaynaklarını kullanamadığını veya kullanamayacağını anlıyoruz; bu yüzden size yardımcı olmak için buradayız.
Instagram Reklam Hizmetimiz ile şirketinizi ileriye taşımak ve mümkün olan en iyi sonuçları sunmak için en son sektör güncellemeleri, algoritma değişiklikleri ve en iyi uygulamalardan haberdar oluyoruz. Belirlenen bütçeniz dahilinde kalırken, alıcının farkındalıktan kilit hedef kitleleriniz arasında dönüşümüne uzanan yolculuğunun farklı aşamalarına odaklanıyoruz.
Instagram’ın her ay 1 milyardan fazla aktif hesap ve her gün 500 milyondan fazla aktif hesap içeren geniş ama farklı kullanıcı tabanı nedeniyle, deneyimli ekibimiz sizin için en önemli kitleleri hedefleyerek reklam harcamalarınızdan en iyi şekilde yararlanabilir. Yer, ilgi alanları, demografik özellikler, davranışlar ve daha fazlası gibi faktörleri belirlemek, dijital reklamcılık çabalarımızı tam olarak ulaşmak istediğiniz kişilere uyacak şekilde daraltmamızı sağlar.
Instagram Reklam Hedeflerinizi Nasıl Seçersiniz?
Şirketiniz için ideal Instagram kampanyasını oluşturmaya başlamadan önce, hedeflerinizi açıkça tanımlamanız gerekir. Bu sayede çalışmanızın uzun ve kısa vadeli hedeflerini bilirsiniz.
Instagram pazarlama kampanyanızı hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler:
1. Farkındalık
Birçok işletme marka bilinirliğini artırmak ve daha fazla müşteriye ulaşmak için sosyal medyayı kullanıyor. Instagram'da reklam verirken marka bilinirliğini seçebilir ve farkındalık odaklı hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
Erişim hedefini kullanırken amaç, hedef kitlenize giren en önemli sayıda kişiye ulaşmak ve onları etkilemektir.
Marka bilinirliği taktikleri, ürettiğiniz içerik ve sattığınız mallar ile hizmetler de dahil olmak üzere, işletmenizle ilgilenmesi muhtemel kişilere ulaşacak içerik ve reklamların tanıtımına odaklanır.
2. Dikkat
Sosyal medyadaki takipçilerinizin feed'lerine rahatça göz atmasını, reklamlarınızda ve yayınlarınızda gezinmesini istemezsiniz. Bunun yerine, dikkatlerini çekmek ve markanız hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik etmek istersiniz.
Düşünme hedefi, takipçilerinizi harekete geçirmeye odaklanır. Takipçileriniz videolarınızı izler ve içeriğinizle etkileşime geçerler. Aşağıda, başarmak isteyebileceğiniz birincil değerlendirme hedeflerinin bazılarının bir listesi bulunmaktadır:
Trafik: Birincil hedeflerinizden biri, işletmenizin sayfasına gelen trafik seviyesini artırmak olabilir.
Video görüntüleme sayısı: Bu hedef, video içeriği ile ilgili görüşlerinizi artırmak için gereken pazarlama çabalarını ortaya koymaya odaklanır.
Etkileşim sonrası: Bu hedef, kitlenizle etkileşim kurmak için yayınınızdaki beğeniler veya yorumlar gibi etkileşimi teşvik eder.
3. Dönüşüm
Satışlarınızı artırmak ve işletmenizin gelirini en üst düzeye çıkarmak isterseniz Instagram bunun için yardımcı olabilecek güçlü bir sosyal medya platformudur. Bu kategorideki hedefler öncelikle işletmenizden zaten haberdar olan kişileri potansiyel müşterilere dönüştürmeye odaklanır.
Dönüşüm kampanyaları şunlardan oluşur:
Web sitesi dönüşümleri: İşinizi bir düzeyde bilen kişiler olan sıcak kitlelerden web sitenizde dönüşüm sağlayabilirsiniz. Dönüşümler fiyat teklifi istemek, satın alma işlemini gerçekleştirmek veya bir etkinliğe ya da web seminerine kaydolmak olabilir.
Katalog satışları: Bir e-ticaret mağazasını yönetiyorsanız Facebook, ürünlerinizin bir kataloğundan satışlar için optimizasyon yapmanıza olanak tanır.
Mağaza ziyaretleri: Çok fazla yaya trafiği oluşturan birden çok yeri olan bir işletmeniz varsa, ziyaretçileri fiziksel olarak çekmek için Instagram reklamlarını kullanabilirsiniz.
Instagram Reklamlarıyla Kitlemi Nasıl Hedefleyebilirim?
En hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, işletmenize istediğiniz kitleye ulaşmak için gerekli araçları sağlar. Ancak bu platform çok fazla kullanıcıya sahip olduğundan, istediğiniz kitleyi başarı ile hedefleyebilmeniz için Instagram'da üç temel kitle türü olduğunu göreceksiniz. Bu kitle türleri:
1. Tasarruflu İzleyiciler
Kaydedilmiş kitleler genellikle cinsiyet, yer, yaş ve genel ilgi alanları dahil olmak üzere demografiye göre hedeflenebilen geniş kişi gruplarından oluşur. Kitleleriyle ilgili bu özellikleri ve gerçekleri kullanarak reklam verenler, bu izleyicilerin tercihlerine ve davranışlarına uyacak şekilde daha uygun şekilde içerik ve reklamlar oluşturabilir.
2. Özel İzleyiciler
Özel kitleler, e-posta listelerinden, hesabınızla ilgilenen veya video izleyen kişilerden, sitenizi ziyaret eden kişilerden ve daha fazlasından oluşturulur. Bu kitleler genellikle işletme tarafından sağlanan veya işletmeye bağlı bilgilerden meydana gelir.
3. Bakış Kitleleri
Bu geniş kitleler, özel bir kitleye benzeyen ve tipik olarak benzer özellikleri ve ilgi alanlarını paylaşan bireylerden oluşur. Hedef kitlenizi ilgi alanları ve davranışlar gibi birçok şekilde taklit ederler ve bu da onları Instagram'da ulaşmaya uygun hale getirir.