Sesli Arama Optimizasyon Hizmetimiz; dijital pazarlama ile işinizi başarıyla büyütmeye odaklanır ve web sitenizin trafiğini, gelirinizi ya da dönüşümlerinizi artırmak isteyip istemediğinize göre hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur.
Sesli Arama Optimizasyonu ile Web Sitesi Trafiğini ve Gelirinizi Artırın
Günümüzün çevrimiçi dünyasında, arama motoru optimizasyonu SEO çevrimiçi ve çevrimdışı işletmeler için çok önemlidir. Sesli arama için optimizasyon da önemlidir. Analistler, 2020 yılında sesli aramaların tüm aramaların yüzde 50'sini karşılayacağını tahmin ediyor. Yani, sesli arama optimizasyonuna yatırım yapmadıysanız, geç kalmamanız gerekir.
Sesli arama optimizasyonu nedir?
Sesli arama optimizasyonu, özellikli snippet kazanarak, sesli arama sonuçları için çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmaya odaklanır. Çevrimiçi görünürlüğünüzü artırarak, Sesli Arama Optimizasyonu alt satırınıza katkıda bulunur ve markanızın gelişmesine yardımcı olur.
Öne Çıkan Snippet Nelerdir?
Öne çıkan bir snippet, bir gazete veya dergiden alınan bir kırpma bir bilgi gibidir. Organik bir arama sonucundaki belirli bilgiler paragraf, liste ya da tablo biçiminde vurgulanır. Ancak özellikli snippet'lerin kaynağı, Sıfır Konumunu işgal etmeleridir.
Sıfır Sırası, birinci ve ikinci arama sonuçlarının üstünde görünerek kullanıcılara görünürlüğünüzü maksimuma çıkarır.
Sıfır konumu tarafından sunulan yüksek görünürlük nedeniyle, markanız ve hedef kitlenizle alakalı anahtar kelimeler için öne çıkan snippet kazanmak istersiniz.
Özel bir snippet kazanmak istiyorsanız, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birkaç adım atmanız gerekir:
- Anahtar kelimeleri araştırma
- Alt başlıklar geliştirme
- Web sayfası içeriğini düzenleme
- Web sayfası içeriğini optimize etme
O zaman bile, Google web sitenizin içeriğini kullanmayı seçmeyebilir. Bu sebeple Sesli Arama Optimizasyon Hizmetimizden yararlanabilir, böylece web sitenizi gözden geçirebilir ve Sıfır Konum ile faydalarını kazanmak adına rekabetçi bir strateji geliştirebiliriz.
Sıfır sıralaması; standart SEO için bir hedef, sesli arama SEO için bir zorunluluktur.
Neden Sıfır Konumu sesli arama yapmak için önemlidir?
- Sıfır Konumu işletmelere büyük değer sunar. Eğer sıfır konumunu kazanırsanız, ilk organik arama sonucundan değerli bir trafik alırsınız.
- Sesli arama söz konusu olduğunda, Sıfır Konumu değeri benzersizdir.
- Öne çıkan bir snippe ilk arama sonucunun TO’suna etkileri yüksektir.
- Siri, Amazon Yankı ve Google Asistan gibi sesli asistanlar, kullanıcı aramalarına cevap vermek için özellikli snippet kullanır. Bu, eğer Sıfır Konumunda değilseniz, sesli arama kullanan tüketicilere görünmeyeceksiniz demektir.
- 2022 yılına kadar yapılan sesli aramanın öngörülen büyümesiyle, şimdi konuşma araması sonuçları için sesli arama optimizasyonunu başlatmak zorunludur. Aksi halde, işletmeniz değerli web sitesi trafiğini, potansiyel müşterileri ve gelirleri kaybetmeye başlayacaktır.
Konuşma arama sonuçları nelerdir?
Bir konuşma araması sonucu, konuşma anahtar kelimeleri veya uzun kuyruk anahtar kelimeler için bir sonuçtur.
Long-tail + anahtar kelimelerindeki “+”, bu anahtar kelimelerin derinliğini veya uzunluğunu belirtir. Uzun kuyruklu bir + anahtar kelime, insanların nasıl konuştuğunu, nasıl yazdıklarını taklit eder. Sesli arama optimizasyonunun şirketler için bir meydan okuma olmasının nedeni budur, çünkü arama yaklaşımınızı yeniden düşünmenizi gerektirir.
Bir konuşma arama sonucunun tanımı
Örneğin, çatıları araştıran bir kullanıcı, konuşmaya karşı yazarken farklı bir yaklaşımla yaklaşır. Bilgisayarlarında “çatı tipleri” arayabilirler ancak ses özellikli hoparlörleri veya cihazlarında “Farklı çatı tipleri nelerdir?” Diye sorabilirler.
Bir kullanıcının konumu bile sesli aramayı nasıl kullandıklarını etkileyebilir.
Örneğin, dışarıda yemek yemeyi planlıyorsanız, ses asistanınıza “Şehirdeki bazı restoranlar nerede?” Diye sorabilirsiniz. Ancak, eğer zaten bölgedeyseniz, “Bazı restoranlar neler? bana yakın?"
Sesli arama SEO işiniz için neden önemlidir?
Her ay bir milyardan fazla sesli arama yapıldığında sesli arama optimizasyonuna yatırım yapmak akıllıca bir seçimdir. Bir tuğla ve harç deposu, franchise veya e-ticaret şirketi olun, sesli arama hizmetlerimiz sürekli değer sunar.
Sesli Arama Optimizasyonun Faydaları
Online Görüşlülüğü Geliştirir
Günümüzün çevrimiçi dünyasında, arama işinizi büyütmek için kritik öneme sahiptir. Tüketicilerin yüzde sekseni ve şirketlerin yüzde 71'i yeni bir ürün ya da hizmet ararken Google, Bing ve Yahoo'yu kullanıyor. Bu sebeple, hedef kitlenize ulaşmak istiyorsanız, aramaya öncelik vermeniz gerekir. Yerel, standart ve e-ticaret SEO hizmetleri gibi, sesli arama optimizasyonu da arama motorları ve kullanıcılar için çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmaya odaklanır.
Web Sitesi Trafiğini Artırır
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler sesli arama için baskın olsa da özellikli sinippet olması, sesli aramanın web sitenize trafik çekmesi için bol miktarda fırsat olduğu anlamına gelir. Sektörünüze bağlı olarak, ekibimizin web sitenizi optimize edebilmesi için hedef kitlenize ulaşma şansı veren çok çeşitli uzun kuyruklu anahtar kelimeleriniz olabilir.
Marka Bilincini Geliştirir
Sesli arama optimizasyonu ile marka farkındalığınızı da artırabilirsiniz. Hedef kitleniz arasında daha iyi bir marka bilinirliği, işiniz için daha fazla dönüşüm ve daha fazla gelir gibi daha birçok faydaya yol açabilir.